به گزارش اکوایران، بررسی گزارش‌های میدانی در بازار مسکن حاکی از آن است که این بازار نیز همچون سایر بازارهای مالی و دارایی‌ها تحت تاثیر اخبار برجام قرار گرفته است.

در همین زمینه، برخی مشاوران املاک فعال در سطح شهر تهران نیز این موضوع را تایید می‌کنند. یکی از مشاوران املاک فعال در غرب تهران در این خصوص می‌گوید: از زمانی که اخبار مربوط به توافق هسته ای طی 10-15 روز گذشته رسانه‌ای شده، با تغییر رفتار خریداران و فروشندگان مواجهیم.

به اعتقاد وی، خریداران نگاه مثبت به برجام دارند و بر این باورند که این توافق امضا می‌شود اما از سوی دیگر، بیشتر فروشندگان چنین نظری ندارند و می‌گویند کاهش قیمت‌ها و رکود حاکم بر بازار، فقط روانی است.

یکی دیگر از مشاوران املاک فعال در مناطق 6 و 7 پایتخت با اشاره به اینکه فروشنده در بازار وجود دارد، اما خریداران فعلا دست نگه داشته‌اند گفت: بیشتر فروشندگان امیدی به احیای برجام ندارند و بر این باورند که مانند دفعات قبل که بارها به دلیل برجام، قیمت‌ها از نظر روانی کاهش پیدا کرد، این بار نیز کاهش قیمت‌ها و رکود در بازار به زودی تمام می‌شود.

از دیگر مشاوران فعال در شرق و منطقه 8 تهران هم از کاهش شدید خرید و فروش در بازار خبر می‌دهد. او می گوید: بازار در خواب فرو رفته و خریداران اقدام به خرید نمی‌کنند، فروشندگان هم اگر عجله نداشته باشند، کاهش قیمت نمی‌دهند.

63