به گزارش اکوایران،افزایش قیمت میوه درسطح شهر،پای خریداران تازه رابه میادین میوه وتره بار شهرداری باز کرده است . ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهر تهران به اکو ایران گفت :اختلاف قیمت میوه و محصولاتی که در میادین میوه و تره بار عرضه می شود با قیمت هایی که نهادهای آماری اعلام می کنند بیشتر شده است ، از سویی اقبال به سازمان هم ازنظر تعدادی 21 درصد افزایش داشتهاست و از نظر تناژی در کالای اساسی 47 درصد  و در کل کالاها 27 درصد افزایش داشته ایم .

وی ادامه داد: مشتریان میادین میوه و تره بار در مناطق شمالی تهران تا 30 درصد هم افزایش داشته است ، البته این افزایش در مناطق جنوبی نیز دیده شده اما درصد مناطق شمالی بالاتر است . به نظر می رسد دهک های بالای جمعیت که احتمالا قبلا از میادین میوه و تره بار خرید نمی کردند با کاهش قدرت خریدشان از میادین و میوه و تره بار نسبت به گذشته بیشتر خرید می کنند . 

فصاحت تاکید کرد: اقبال به میادین میوه وتره بار بعد از عادلانه شدن یارانه های به مردم بیشتر شده احتمالا در دهک هایی که از ما خرید می کنند جا به جایی  صورت گرفته است. 

به تازگی مرکز آمار گزارشی از افزایش قیمت اقلام خوراکی در مناطق شهری کشور در تیرماه  منتشرکرده که براساس آن بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به  پرتقال  با ١٣,٩ درصد، کشمش پلویی با ٩.٢ درصد است. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به  هلو  با ١٢.٥- درصد است .در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به  هویج فرنگی   با ٢١,٦ درصد، پیاز با ١٠.٠ درصد و لوبیا چیتی با ٧.٣ درصد است . 

همچنین مدتی پیش مصطفی دارایی‌نژاد رییس اتحادیه بارفروشان  گفته بود تورم موجود در کشور قدرت خرید مصرف کنندگان میوه را کاهش داده است. او هندوانه و ملون راجزو میوه‌های پرمصرف مردم عنوان کرد زیرا این روزها به‌عنوان یک وعده غذایی مصرف می‌شود.