به گزارش اکوایران ، قرار بود تا آخر تیرماه مشکل پل برقی های خراب تهران حل شود . امروز ،رضا صیادی،مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت که هنوز مشکل پله برقی ها به طور کامل برطرف نشده است  و وعده ما هم روشن سازی پل برقی ها بوده است .

او در خصوص تعمیر و راه اندازی مجدد  پله های برقی شهر تهران گفت: از اول فروردین امسال سازمان متولی پله برقی های شهر تهران شد که اعلام کردیم تا پایان تیر ماه فاز روشن سازی پله برقی ها انجام خواهد شد. بر همین اساس تا به امروز ۸۶ درصد پله‌های برقی روشن شده که از آمار روزی که این مسئولیت را دریافت کردیم بسیار بالاتر است. البته باید به این نکته توجه داشته با شیم که حتی اگر یک یونیت خاموش شود میزان زیادی اعتراض به همراه دارد برخی از این پله‌ها چندین سال بود که نیاز به ترمیم داشت . ضمن اینکه مدل نگهداشت آنها نیز در گذشته اصولی نبوده به شکلی که پله برقی‌ای وجود دارد که قطعات آن از ۲۰ برند مختلف تامین شده که این نشان می دهد  ترمیم آنها با مدل برنامه ریزی در این سالها انجام نشده است.

به گفته وی، در این پله برقی ها ۱۰ درصد خاموشی شناور داریم که البته طبیعی است که به دلیل مشکلات فنی چنین اتفاقی بیافتد. اما به محض اعلام خاموشی و توقف پله‌ها نسبت به  تعمیر  آنها اقدام می کنیم. در حال حاضر تجهیزات مورد نیاز   خریداری شده و در حال سرویس پله‌برقی ها هستیم اما برای مرمت زمان تخصصی لازم است ولی قول ما روشن شدن یونیت ها بوده که انجام شده است. همه یونیت هایی که روشن کرده‌ایم با نگاه به ایمنی انجام شده است.

صیادی این را هم گفت که تعداد شکایت‌های مردمی در موضوع پله‌برقی‌ها از طریق سامانه ۱۳۷ به یک پنجم نسبت به زمان مشابه در سالهای قبل رسیده است. مشکلی که برای پله‌برقی‌ها وجود داشته مربوط به یک سال قبل نیست به شکلی که ۴۷ درصد خاموشی در این پله برقی‌ها وجود داشت به نحوی که هنگام تحویل این مسئولیت توسط سازمان از میزانی که روشن بود نیز تنها ۱۰ درصد ایمن بود؛ لذا فاز ایمنی و روشن کردن پله برقی ها اجرایی شد که ۸۶ درصد یعنی ۴۱۰ یونیت در حال حاضر روشن داریم و ۷۰ یونیت یعنی ۱۴ درصد خرابی داریم که با نامه نگاری با معاونت حمل و نقل ۷ درصد از این میزان مورد نیاز نیست و باید جمع آوری شود. مابقی نیز پس از تعمیر روشن خواهد شد. در مورد سرقت ها از پل های مکانیزه نیز همه آنها نگهبان دارند و سرقت آنها به کلانتری های محدوده اعلام می شود.

وی در خصوص توزیع عادلانه نورپردازی در سطح شهر تهران گفت: یکی از معضلات تهران، تاریک بودن معابر و احساس ناامنی شهروندان است . بر همین اساس تفاهم های خوبی با شرکت توزیع برق تهران انجام شده و نهایتا تفاهم نامه ای نیز هفته آینده به امضاء خواهد رسید. تلاش ما توزیع عادلانه نور در تهران بوده و در تامین نورپردازی برای برخی از موارد همچون اتوبان امام علی (ع) که درخواست شهروندان بوده بخشی از کار انجام شده و تا پایان سال جاری نیز توزیع بهتر فراهم خواهد شد. در مجموع گستره خوبی از نورپردازی در شهر تهران را شاهد خواهیم بود.

صیادی در خصوص  درآمد سازمان زیبا سازی از محل بیلبوردهای تبلیغاتی  گفت: قراردادها در مجموعه شهرداری تهران شفاف هستند اما برخی ملاحظات در اعلام قراردادها وجود دارد که ملاحظات اقتصادی تنظیم بازار است. تبلیغات تجاری در تهران نیاز به تنظیم گری دارد و اعلام برخی از آنها ممکن است درآمدهای سازمان را دچار خدشه کند. سال گذشته حدود هزار میلیارد تومان  یعنی دو برابر پیش بینی انجام شده درآمد داشته ایم. اما اعلام قیمت یک مزایده و قیمت های پایه را صحیح نمی دانیم چرا که ممکن است بازار تحت تاثیر قرار گیرد. بی تردید مخاطبان شاید بتوانند تلویزیون نبینند و یا از گروهی در فضای مجازی خارج شوند اما بیلبوردهای محیطی را همه باید ببینند لذا از این حیث اهمیت بسیار زیادی دارند. برای درآمدهای سال جاری نیز  با ۲۵ درصد ضریب افزایش حدود ۱۲۵۰ میلیارد تومان درآمد احتمالی  خواهیم داشت.

صیادی  در خصوص هوشمندسازی بیلبوردهای تبلیغاتی نیز گفت: هوشمندی و انتقال برخی سازه‌ها از بنر به نمایشگر نشانه یک شهر هوشمند است همه اقدامات لازم از سوی سازمان در این راستا انجام شده اما نیاز به مجوزهای قانونی داریم، این نمایشگرها باید به شکل برخط فعالیت کنند لذا نیاز به تاییدیه امنیتی دارند و در این مدت اتفاقاتی که افتاده باعث شده ضریب نظارت افزایش داده شود و ساز و کارهای امنیتی و  تاییدیه های امنیتی افزایش پیدا کند.

وی در خصوص هزینه کرد اقدامات سازمان زیباسازی برای ایام محرم  گفت: ما در سال مبلغی را به عنوان اعتبار سالیانه مثلا برای موضوع پرچم پیش بینی می کنیم که بخشی از آن در موضوع محرم هزینه خواهد شد لذا مجزا بودجه خاصی برای این موضوع نداریم.

وی در خصوص هویت بخشی به شهر تهران به ویِژه از طریق المان های میادین گفت: ما در این  حوزه باید چند معیار را با هم ببینیم المان ها یکی از شاخص های اصلی هستند لذا امسال برای ۱۲ میدان  المان شاخص ساخته خو اهد شد. برای مثال برای میدان خراسان کار در حال انجام است برای میدان حضرت عبدالعظیم حسنی علاوه بر المان حجمی یک آرام سازی نیز انجام خوهد شد و در بازارچه شهرستانی منطقه ۱۳ نیز پروژه یکسان سازی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقاتی که می‌تواند شاخص باشد توجه به مبادی ورودی تهران است که در اولین مواجهه افراد و مسافرانی که وارد شهر می‌شوند قرار دارد. این در  شرایطی است که همین مبادی ورودی تهران حزء بی هویت ترین بخش های شهر هستند لذا با تاکید شهردار تهران برای این مبادی ورودی یک ابر پروژه تعریف کردیم و جلسات بسیاری با هنرمندان داشتیم طرح هایی تعریف شده که در کارگروه‌ها در حال بررسی است. در فاز نخست ورودی فرود گاه مهرآباد و در فاز بعدی در جنوب شهر تهران و از سمت فرودگاه امام این کار انجام خواهد شد.