یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه 22 تهران بر این باور است، افزایش اجاره بها به نظر می رسد امسال بیش از سال گذشته است. رشد عجیب‌و‌غریب و آشفته‌ بازار اجاره، در حالی که هنوز وارد فصل نقل و انتقلات نشده‌ایم، مستاجران را با یک نگرانیِ پیش از سررسید تخلیه مواجه کرده است.

مشاهدات میدانی و بررسی برخی فایل‌های پیشنهادی به بنگاه های معاملات املاک، در منطقه 22تهران نشان می دهد، سال گذشته کف ودیعه برای رهن یک ملک 90 متری،  بین 400 تا 500 میلیون تومان بود، که امسال این میزان به محدوده 600 تا 700 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

یکی از فعالان بازار رهن و اجاره در این منطقه، گفت: با وجود برج و آپارتمان‌های خالی در این منطقه، اما همچنان برخی موجران تمایل به اجاره ملک خود نیستند؛ ضمن اینکه پیشنهادهایی هم  که برای فایل های جدید ارائه می شود، نرخ‌های بعضا عجیبی است.

به گفته چند فعال بازار اجاره در منطقه 22 تهران، طبق فایل‌های پیشنهاد شده به بنگاه‌های معاملات ملکی، اجاره‌بها در این منطقه حدود 60 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. البته تعداد محدودی از موجران طبق عرف منطقه نسبت به افزایش اجاره خود اقدام کردند اما غالبا به واسطه تورم انتظاری از آینده، نرخ های بالایی را برای سال جدید پیشنهاد داده‌اند.

منطقه 22 بشتر با برج‌‌های مسکونی، شناخته می شود اما بررسی‌های میدانی نشان می دهد در این منطقه واحدهای ویلایی و آپارتمانی هم وجود دارد.