به گزارش اکو ایران :‌زمانی که میثم امرودی به صحن شورای شهر تهران آمد تا گزارشی از عملکرد سازمان فرهنگی و  هنری شهرداری به شورا ارائه کند و از نیازها و کمبودهای مالی این سازمان بگوید ، قرار بود ریاست این سازمان تغییر کند . در همان جلسه شهرداری به دنبال طرح دو فوریتی بود که معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران سرپرستی این سازمان را همزمان  برعهده بگیرد اما آن زمان شورای شهر تهران اجازه طرح این دو فوریتی را در صحن نداد .

اما امرودی با این دو فوریتی برکنار نشد ولی انتصاب جانشین وی هم روال همیشگی را طی نکرد. گفته می شد جلسه هیات امنا برای انتخاب مهرداد باقری برگزار نشده است .

ناصرامانی عضو شورای شهر تهران به اکو ایران می گوید :‌سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران دارای هیات امنا و اساسنامه ای است که شورای شهر تهران چندان نمی تواند به موضوعات این سازمان ورود کند .

او درخصوص این که گفته می شود برای انتخاب رییس جدید این سازمان روال قانونی طی نشده است توضیح می دهد: این که روند این انتخاب قانونی است یا خیر نمی توانم اظهار نظر کنم ،اما براساس آنچه شنیده ام جلسه هیات امنا برگزار نشده و امضا برای انتخاب رییس جدید به صورت دست به دست و غیر حضوری گرفته شده است .

موضوعی که امروز در نشستی خبری از پرویزسروری نائب رییس شورای شهر تهران هم پرسیده شد و او اظهار بی اطلاعی کرد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شوری شهر تهران درباره این که چرا رییس شورای شهر تهران درجریان این انتصاب نبوده ،توضیح می دهد: دوبار فراخوان تشکیل هیات امنا برای انتصاب رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری داده شد اما تشکیل این جلسه تشکیل نشده و رسم است وقتی دستورجلسه مهمی است و امکان برگزاری جلسه نیست به صورت دستگردان امضاها گرفته می شود بنابراین تخلفی صورت نگرفته است .

به گفته نادعلی  به دلیل بیماری مهدی چمران امکان دیدار و گفت و گو با وی امکان پذیرنبود .سخنگوی شورای شهر تهران اضافه می کند: از مدت‌ها قبل بحث تغییر مدیر این سازمان مطرح بود و اینگونه نبود که به یک دفعه مدیر آن تغییر کند و تا لحظه آخر نیز آقای امرودی فعالیت خود را با حمایت شورا انجام داد.

مهرداد باقری از سازمان تبلیغات اسلامی آمده است و در مراسم معارفه خود گفته است که  امروز روز بیعت مجدد ما در حوزه فرهنگی و هنری است و در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بیعت مجددی با آرمان‌های فرهنگی و هنری نظام اسلامی داریم؛ ما باید جنگ فرهنگی مخالفان نظام را به رسمیت بشناسیم و با تمام توان در این نبرد حاضر شویم.

بخش زیادی از مدیران فرهنگی و هنری شهرداری تهران دراین دوره نزدیکی ویژه ای با سازمان تبلیغات اسلامی دارند، سازمان زیباسازی یکی دیگر از بخش های شهرداری است که ازسازمان تبلیغات به شهرداری آمده است و برخی نسبت به بی توجهی این سازمان به جشن های ملی گلایه مند هستند .