عبدالمطهر محمدخانی درخصوص جزییات ایجاد پارک های مادر و کودک به اکو ایران می‌گوید: بارها اعلام شده که پارک بانوان با بوستان‌های مادر و کودک متفاوت است. این بوستان‌ها پاسخ سریع به مطالبه جدی خانواده‌ها برای امنیت و مناسب‌سازی فضا برای حضور مادران به همراه کودکانشان است که در تمام دیدارهای مردمی شهردار از مطالبات اصلی بود که از سوی بانوان مطرح و بسیار پرتکرار بود. مخاطراتی که از سوی شهروندان مطرح می‌شد حضور فروشندگان مواد مخدر، معتادان متجاهر، حیوانات خانگی که باعث رعب و وحشت کودکان و گاهی هم به آن‌ها حمله می‌کردند می‌شد. 

همچنین مناسب‌سازی فضای بوستان‌ها برای آوردن کالسکه برای مادرانی که می‌خواهند همراه نوزادانشان در پارک حضور پیدا کنند. بنابراین مناسب‌سازی معابر این بوستان‌ها در دستور کار قرار گرفت. همچنین فضایی برای اتاق مادر و کودک که مادران بتوانند در صورت نیاز پوشک نوزادان خود را تعویض کنند هم پیش بینی شده بود. 

پاکسازی این بوستان‌ها از مخاطرات عنوان شده، مناسب‌سازی معابر و ایجاد اتاق مادر و کودک در تمام این بوستان‌ها مشترک است و ما تصمیم داریم در تمام محلات تهران بوستانی با این مشخصات ایجاد کنیم. 

اما اگر محله‌ای چند پارک محلی داشته باشد یکی از این بوستان‌های مناسب‌سازی شده به طور کامل در اختیار مادران و کودکان قرار می‌گیرد و تنها خانم ها، مادران و فرزندانشان امکان استفاده از این بوستان‌ها را دارند و خانواده‌ها می‌توانند از بوستان‌هایی که در داخل همان محله است استفاده کنند. اگر بوستان بزرگی در یک محله باشد بخشی از آن فضا به مادران و کودکان تعلق می‌گیرد. 

او درخصوص اینکه بوستان پدر هیچ محدودیت ورودی برای زنان و مردان نداشت گفت: این بوستان قرار است به طور کامل به مادر و کودک اختصاص پیدا کند و به تدریج فضای آن برای میزبانی تنها مادران و کودکان فراهم می‌شود. در تهران بیش از دو هزار و ۲۰۰ بوستان وجود دارد که ما قرار است تعداد ۳۵۴ بوستان را به مادران و کودکانشان که با خیال آسوده تفریح کنند اختصاص داده ایم. این حصارها که دور پارک‌ها قرار دارد برای آن است که با توجه به محدودیت نیرو ورود معتادان و ارازل اوباش را کنترل کنیم.