مهدی چمران که پیش از تعطیلات نوروزی به دلیل ابتلا به کرونا در بخش ویژه بیمارستان خاتم بستری شده بود امرو به بخش عمومی منتقل شد . او از بهبودی وضعیت جسمانی خود خبر داد و اعلام کرد که به بخش منتقل شده تا روند درمانی خود را طی کند.

در این مدت فرضیه خداحافظی مهدی چمران از شورای شهر تهران نیز مطرح شد، این که او در چند ماهی که از آغاز شورای ششم گذشته سه باردر بیمارستان بستری شده ودر روزهایی که ریاست صحن را برعهده داشته نیز در نیمه جلسه ریاست شورا را به پرویز سروری می سپرد سبب شد که طرفداران این فرضه بیشتر شود  اما امروز اعضای شورای شهر تهران به احتمال عدم حضور چمران واکنش نشان دادند .

حبیب کاشانی خزانه دار شورا و یارقدیمی چمران به گزارشی از صدا و سیما در این خصوص اشاره کرد و گفت :‌گفت: این گزارش در حالی عنوان شده که چمران در 240 روز حضورش در شورای اسلامی شهر تهران 3 مرتبه  مریض شده و آن را به سن وی در ارتباط دانسته اند در حالیکه همه می دانند کرونا ربطی به سن وسال ندارد.

کاشانی با بیان اینکه طی دوسال گذشته دیگر بر کسی پوشیده نیست که ابتلا به ویروس کرونا به هیچ وجه به سن و سال ربطی ندارد و حتی افراد با سن بسیار پایین 15 و 16 و 60 درگیر این بیماری شدند ادامه داد: اینکه به گونه‌ای در این گزارش عنوان شود که آقای چمران در این مدت در سه بازه زمانی در بیمارستان بستری شده است، درست نیست.

وی افزود: آقای چمران از ساعت 7 صبح تا ساعت 11 شب در شورا حاضر می‌شوند. همچنین ایشان در بسیاری از جلسات، کمیسیون‌ها، افتتاحیه‌ها و ... حاضر هستند و این در حالی است که بر اساس قانون شورا باید در ماه دو جلسه برگزار کند اما این دوره از شورای شهر تهران به دلیل عقب‌ماندگی در دوره گذشته در ماه 8 جلسه صحن و سایر جلسات تخصصی خود را برگزار می‌کند که در بسیاری از این جلسات آقای چمران حاضر می‌شوند و متاسفانه گزارشی خبری که من اسم آن را گزارش خبری نمی گذارم بیشتر به رپرتاژ آگهی شبیه بود که پخش شد گزارش غلط و نادرستی بود.

وی افزود: اینکه آقای چمران بعد از بهبودی بیماری بخواهد ادامه همکاری بدهد به خود ایشان ربط دارد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این گزارش بی‌انصافی در حق شورا و شخص آقای چمران بود، افزود: نمی‌دانم که این کار سفارشی بوده یا خیر؛ البته بنده از صبح تلاش کردم با دوستانمان در صداوسیما تماس برقرار کنم اما موفق نشدم و این نکته باید عنوان شود که آقای چمران یکی از افرادی است که از خیلی از جوان‌ها فعال‌تر است و در بسیاری از جلسات و در کمیسیون ماده 5 و... حاضر می‌شوند. اما این شاید مادام العمر نباشد ممکن است ایشان بعد از بهبودی تصمیم دیگری بگیرند که به خود ایشان مربوط است و یا ممکن است مسئولیت دیگری بگیرند باز هم به خودشان مربوط است.

پرویز سروری نیز در واکنش به صحبت های کاشانی با تاکید بر اینکه واقعیت امر این است که آقای چمران در این دوره از مدیریت شورای شهر تهران قصد نامزد شدن را نداشته، گفت: بنا بر تأکید دوستان و دلسوزان و اصرار آنها در نهایت آقای چمران پا به عرصه انتخابات شوراها گذاشت و این درحالی است که حضور آقای چمران در شورا بسیار مغتنم است و حضور یک ساعت ایشان به اندازه 24 ساعت بنده برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه رئیس شورای شهر تهران بانک تجربه و توانایی شورایی است، ادامه داد: افتخار می‌کنیم که ما نقش شاگردی آقای چمران را داریم و در ادوار گذشته نیز ما بارها به آقای چمران اصرار داشتیم که حجم کار خود را کمتر کند اما آقای چمران بنا بر عقیده خود همیشه تلاش و کوشش را سرلوحه کار خود قرار داده و در این دوره نیز مانند گذشته حضور فعالی در شورا داشته و دارد و در واقع معتقدیم که رئیس شورای شهر تهران یک ظرفیت ملی است و باید حفظ و صیانت شود.

مهدی پیرهادی نیز در واکنش به این صحبت ها گفت: از آقای چمران در ۶ ماه گذشته بارها مشورت گرفتیم که در تصمیم گیری های مهم باعث تغییر مسیر حرکت ما شد و حضور ایشان به عنوان استاد و پیشکسوت که سال های سال است در این حوزه فعالیت می کنند باعث خیر و برکت است و به خاطر خدماتی که انجام دادند تشکر می کنم و امیدواریم با شفای عاجل در صحت حاضر شوند.

او گفت: حتی حضور اندک ایشان باعث نمی شود که ما از مشورت ها و راهنمایی هایی که در این مدت داشتند محروم شویم. ایشان اثربخشی بالایی دارند و بنده از ایشان درس های زیادی گرفتم.