به گزارش اکوایران ، جلسه امروز شورای شهر تهران با خبر تحقق 35 هزار میلیاردی ازدرآمدهای شهرداری تهران در سال 1400 آغاز شد.پرویز سروری درسخنان ابتدایی شورای شهر این خبررا داد و دقیقه ای بعد شهردار تهران که برای ارائه گزارش عملکرد شش ماهه به صحن شورای شهر آمده بود درخصوص تحقق بودجه 1400 گفت :‌سال گذشته با اصلاحیه ای ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری تهران مقرر شد که از این رقم ۳۰ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان نقدی و ۷۵۴۰ میلیارد تومان غیرنقد بود. براساس آخرین گزارشها ۳۴ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان قطعا کارسازی شده و ۳۵۰ میلیارد تومان هم در دست کارسازی است که به صورت غیرنقدی قلمداد می‌شود و احتمالا وصول آن تا اردیبهشت ماه به طول می‌انجامد؛اما عملا آنچه که در حال حاضر قطعی است ۳۴ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان است که کارسازی شده یعنی تحقق ۹۳ درصدی بودجه که در سالهای اخیر بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ تحقق بودجه حدود ۷۰ درصد بود. گرچه برای سال گذشته با موانعی مواجه بودیم از جمله اینکه مقرر بود املاک را در بورس عرضه کنیم که امیدواریم در همین روزهای ابتدایی سال این موانع را برداریم اگر با این موانع مواجهه نمی شدیم شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه بودیم. تحقق ۶۲.۵ درصدی در حوزه غیرنقد را در سال گذشته داشتیم و عملا ۳.۲ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که نشان می دهد شهر تهران ظرفیتهای بسیاری دارد و در حال حاضر در مسیر  درستی حرکت می کند.

به گفته وی بودجه مناسبی در شورای شهر تهران بسته شده است که در سه سقف تعیین شده، سقف اول تا ۵۰ هزار میلیارد، سقف دوم تا ۶۰ هزار میلیارد و سقف سوم نیز بیش از ۶۰ هزار میلیارد خواهد بود. به لطف الهی تلاش خواهیم کرد که از ۶۰ هزار میلیارد تومان به عنوان سقف تعیین شده عبور کنیم و از این طریق برای مردم گشایش خوبی فراهم کنیم.

اما حبیب کاشانی خزانه دار شورای شهر تهران درواکنش به سخنان شهردار تهران مبنی بر تحقق 93درصدی بودجه 1400 گفت: در این زمینه باید چند نکته مطرح شود؛ اول اینکه بودجه شهرداری تهران در سال گذشته که توسط شورای قبل بسته شده بود، حدود 48 هزار میلیارد تومان بود که در آبان‌ماه و با اصلاحیه صورت‌گرفته این رقم به 37 هزار و 700 میلیون تومان کاهش پیدا کرد و از این رقم نیز بنابر اعلام شهردار تهران 34 هزار میلیارد و 800 میلیارد تومان محقق شده است، درواقع بودجه شهرداری تهران از رقم اولیه (48 هزار میلیارد تومان) 14 هزار میلیارد تومانِ آن محقق نشده است و با توجه به اینکه امروز 241 روز از فعالیت شورای ششم می‌گذرد این مسئله اهمیت دارد که در شش‌ماهه دوم سال گذشته شهرداری تهران اقداماتی را انجام داده است و عملکرد خوبی داشته است و شکی نیست اما باید به این مسئله توجه شود که بودجه 1400؛ 70 درصد محقق شده است البته ما منکر زحمات دوستانمان در شهرداری نیستیم اما خواسته ما بیشتر از آنهاست.

عضو شورای شهر ادامه داد: مدیریت جهادی آقای زاکانی و تیمش این توانایی را دارد که کارهای بزرگتری انجام دهد و نباید با تحقق 70درصدی بودجه 1400 خوشحال باشیم.