به گزارش اکوایران ،علی توکلی نژاد معاون فنی وعمرانی سازمان بهشت زهرا می گوید دزدان سنگ قبرهای بهشت زهرا با کمک سنگ فروشان و نیروی انتظامی پیدا شدند .

اوادامه می دهد :‌با توجه به روزهای پایانی سال و افزایش تردد شهروندان در بهشت زهرا سطح ایمنی و گشت زنی ها هم افزایش پیدا کرده است .

2

 به گفته توکلی نژاد  ‌انتظامات بهشت زهرا  در ساعت اداری همیشه  در حال گشت‌زنی است  و از غروب آفتاب تا 11 شب فقط یک در بهشت زهرا باز است و تمام ماشین‌هایی که از بهشت‌زهرا خارج می‌شوند کنترل می‌شوند .  سرقت سنگ قبور در بهشت زهرا بیشتر در قبور چند طبقه بود و   به عنوان مثال قبلا در یک طبقه متوفی  دفن و سنگ مزار نصب شده است. بعد از مدتی که خانواده‌ها می‌خواهند از طبقه بالایی استفاده کنند بایدسنگ برداشته شود. بسیای از سنگ‌فروشان در این فاصله می‌آیند و سنگ را  بدون هماهنگی با خانواده متوفی می‌برند  تا آن را زیرنویس کنند بعد به یکباره خانواده متوفی متوجه می‌ شوند که سنگ نیست و اعلام سرقت می‌کنند. با توجه به بالا رفتن قیمت سنگ مزار این اتفاقات رخ می داد  و ما در حال حاضر سنگ زیر 5 میلیون تومان نداریم و در برخی از مزار سنگ‌های گران قیمت (140 تا 150 میلیون) وجود داردکه خوشبختانه با کمک سنگ فروشان منطقه برخی از سارقان دستگیر شدند .

5

پلیس هم درباره دستگیری سارقان سنگ قبرهای بهشت زهرا توضیح داده است که مأموران تیم عملیاتی کلانتری کهریزک در حال گشتزنی در محدوده بهشت زهرا به یک دستگاه خودروی وانت پیکان با دو سرنشین مشکوک شدند. آنها در حال حمل تعدادی سنگ قبر قدیمی بودند و همین موضوع ظن مأموران نسبت به آنها را بیشتر کرد.

 وقتی مأموران درباره سنگ‌ قبرها از دو سرنشین وانت توضیح خواستند آنها جواب‌های قانع‌کننده‌ای نداشتند و معلوم بود موضوعی را از مأموران پنهان می‌کنند. این در حالی بود که به‌ نظر می‌رسید سنگ ‌قبرها مرغوب و گرانقیمت است و به‌تازگی از روی قبر جدا شده است. در این شرایط بود که دو متهم بازداشت و همراه با چهار سنگ قبر کشف‌شده به کلانتری منتقل شدند.

4

وقتی متهمان در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفتند اعتراف کردند که با همدستی شخص دیگری سنگ ‌قبرها را از بهشت ‌زهرا سرقت کرده‌اند. یکی از آنها می گویذد : ما در قطعه‌های خلوت و کم‌تردد بهشت‌زهرا پرسه می‌زدیم و سنگ ‌قبرهای گران‌قیمت را انتخاب می‌کردیم. سپس در فرصتی مناسب که هیچکس آنجا نبود برمی‌گشتیم و سنگ را از روی قبر جدا می‌کردیم و در ادامه با وانت سنگ قبرها را از بهشت ‌زهرا بیرون می‌بردیم.یکی از ما قبلا در کار سنگ بود و به این کار آشنایی داشت. او در ادامه روی سنگ را با دستگاه صاف می‌کرد و مثل یک سنگ نو با خیال راحت آن را می‌فروختیم.

1

به گفته سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی ویژه شهر ری سه متهم در جریان تحقیقات به سرقت ۱۰سنگ ‌قبر از بهشت ‌زهرا اعتراف کردند و تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی آنها ادامه دارد.