به گزارش اکو ایران ، جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران همچنان تحت تاثیر سفر علیرضا زاکانی به تاجیکستان بود.

 ناصر امانی،عضو شورای شهر تهران صبح امروز در صحن علنی ضمن تذکری به شهرداری تهران گفت: سه هفته پیش دستخطی را با خط خودم تنظیم کردم و 11 نفر از اعضا در حال امضا بودند که آقای علوی متوجه شدند و گفتند چیست و گفتم در مورد شورایاری‌ها متنی خطاب به هیئت رئیسه  شورا نوشتم و گفتند چون تخصصی کمیسیون فرهنگی است و روی یک طرحی کار کردیم و توضیحات مفصلی برای بنده دادند و بنده قانع شدم و نوشته ام را در دفترم گذاشتم، تا امروز سه هفته گذشت.

او ادامه داد: متن پنج خط است که آن را می‌خوانم؛ ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران، شورایاری‌ها نهادی مردمی و معتمدین مردم محلات شهر تهران هستند و به عنوان بازوی نظارتی شورای شهر تبدیل به درخت تناوری شده‌اند که وظیفه حفظ و حراست و آبیاری و زنده نگه داشتن این درخت با باغبان یعنی شورای شهر است. امانی اضافه کرد: بدیهی است قطع و خشک کردن درختان هر چند دردآور و تاسف بار است اما به سرعت انجام می‌شود اما کاشت، پرورش و نگهداری آن زمان‌بر و هزینه‌ساز است. گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که نوع برخورد شهرداران و مدیران شهری درباره این نهاد مردمی نگران کننده است؛ لذا استدعا داریم همان گونه که در جریان تبلیغات انتخابات همه ما قول دادیم از هر اقدامی خارج از قانون و تصمیم جمعی شورای شهر در این رابطه خودداری و هر چه سریع‌تر تکلیف ابهام و مانع قانونی ادامه فعالیت شورایاری‌ها را با تعامل با مسئولین عالی رتبه قوای سه گانه کشور روشن بفرمایید. آقای کاشانی، خانم نجفی،آقای اقراریان، خانم شمس، آقای شربیانی، آقای قائمی. آقای تشکری هاشمی و آقای عباسی امضا کردند و آخرین امضا برای بنده است.

این عضو شورا گفت: زمانی که دوستان متوجه خبر می‌شوند، ناراحت شده و پیگیری می‌کنند که اعضای شورا انصراف دهند. بدانید این یک واکنش از طرف شورا است. شهرداری باید بداند ریشه‌اش شورا است و اگر قرار است کاری بکند بایستی با شورا هماهنگی کند.

امانی خطاب به زاکانی و  فروزنده گفت: همین امروز شورا را دعوت کردید که بیایند در مراسم کلنگ زنی نهضت ملی مسکن شرکت کنند. بنده به عنوان یک عضو شورا اصلا نمی‌دانم این چیست و نقش شهرداری چیست و ما کجای کار قرار داریم و در آنجا چه چیزی را می‌بینیم؟ شورایاری یک مورد است، در مورد مسکن می‌خواهیم چه کار کنیم؟ شهرداری باید این آلارم ها را دریافت کند. ما شورا هستیم، به مردم قول دادیم و سوگند یاد کردیم که از حقوق مردم دفاع کنیم. در جریان مسائل شهر نیستیم. اینها عکس العمل است و یک بخش هم احساسی است چون به حساب نمی‌آییم. ما به سفر آقای زاکانی به تاجیکستان و اجازه نگرفتن از شورا واکنش نشان دادیم، به مصوبه‌ای که شورای معاونین در مورد شهرسازی انجام دادند. تا کی باید سکوت کنیم. شورا را به حساب بیاورید و مرزهای قانونی شورا را رعایت کنید.