در جلسه امروز شورای شهر تهران ،لایحه بهای خدمات بازدید از برج میلاد مورد بررسی قرار گرفت.در توضیح این موضوع نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهای خدمات بازدید از برج میلاد بنا به پیشنهاد برج میلاد با رشد 30 ، 33 و 40 درصدی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد ارائه شده از سوی شهردای و برج میلاد تعرفه بازدید از کل طبقات از سوی بازدید کننده داخلی 30 درصد، بازدیدکنندگان داخلی از سکوی دیدباز 33 درصد ، بازدیدکنندگان خارجی از کل طبقات 40 درصد، بازدیدکنندگان خارجی از سکوی دیدباز 40 درصد در نظر گرفته شده است، درحالیکه پیشنهاد ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در این خصوص افزایش نهایتا 25 درصدی در کل موارد نسبت به تعرفه های سال ۱۴۰۰ است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: پیشنهاد شهرداری برای بازدیدکنندگان داخلی از کل طبقات 91 هزار تومان بود که ما پیشنهاد 88 هزار تومان را داریم. بازدید کنندگان داخلی 65 هزار تومان بوده که ما 61 هزار تومان پیشنهاد داریم، برای بازدیدکنندگان خارجی از کل طبقات 35 دلار بود که پیشنهاد ما 33 دلار است و نهایتا قیمت بلیط برای بازدیدکنندگان خارجی از  سکوی دید باز 20 دلار پیشنهاد شده است.

وی گفت: در بخش بازدیدکنندگان خارجی تعرفه ها در سال 1400، 15 دلار و 25 دلار بوده است.

در ادامه این بحث مهدی اقراریان عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در خصوص نرخ گذاری بهای بلیط تورم برای گردشگر خارجی نمی تواند مفهوم داشته باشد و باید رقم ثابتی در این زمینه در نظر داشته باشیم چرا که تغییر نرخ نمی تواند پیام مناسبی را به مخاطب خارجی برساند. همچنین بهای داخلی نیز عدد سنگینی است و به خانواده های کمتر برخوردار فشار زیادی را وارد می کند لذا ضروری است که در این زمینه تدبیر لازم صورت گیرد.

همچنین مهدی عباسی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: پیشنهاد من این است که بخشی از ظرفیت بازدید برج را به ثبت نام رایگان و قرعه کشی اختصاص دهیم. 

در ادامه مهدی پیرهادی نیز خواستار رایگان شدن بلیط بازدید از برج میلاد برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شد.

در توضیح بیشتر لایحه نرخ بازدید از برج میلاد سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا گفت ما مجبوریم برج میلاد را درامدزا ببینیم و نباید درامدهای ان را منفی کنیم. برخی از خدمات ارائه شده در این برج شاید لاکچری باشد که بهای این خدمات را باید کامل بگیرد. ولی مابقی را نگذاشتیم از 25 درصد افزایش پیدا کند. لیست تخفیفات تا حدودی نظرات دوستان را تامین می کند و از سوی دیگر اجازه دهیم که بودجه برج تامین شود.

همچنین محمد امین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در خصوص قیمتگذاری بلیط بحث خوبی به صورت مشترک در دو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و بودجه صورت گرفت. به این نکته می بایست توجه شود که به غیر از ظرفیت های مالی باید ظرفیت های فنی را هم در نظر بگیریم. اگر استهلاک بالا برود خدمات دهی با مشکل رو به رو خواهد شد محرومیت برای همه حاصل می شود. 

این لایحه با حداکثر آرا به تصویب شورای شهر تهران رسید.