به گزارش اکو ایران ،برخی ردیف‌های هزینه‌ای درلایحه بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای شهر تهران حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشت از جمله اختصاص ۲۰ میلیاردتومان جهت حمایت از چهره‌ها و موثرین جبهه انقلاب اسلامی. این چهره‌ها برای برخورداری از این حمایت چه شاخص‌هایی باید داشته باشند؟ ، حمایتی که قرار است از این چهره‌ها شود به چه شکل خواهد بود؟ سوالاتی زیادی که ازسوی منتقدان مطرح می‌شد. در حوزه رسانه‌ای برگزاری جشنواره‌های متعدد مانند خوش خبر، ایجاد سامانه‌هایی همچون کمپین ساز، جشنواره‌های رسانه‌ای داخل شهرداری و… نیز از مواردی بودند که طرفداران کاهش هزینه‌ها و منتقدان به هزینه کردهای غیرضروری درحوزه فرهنگی به آن اشاره می‌کردند. 

-4

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران دراین خصوص به اکو ایران گفت: هر کدام از مواردی که مطرح شد توضیحاتی دارد، البته لزوما هم به این معنا نیست که در انتخاب سرفصل‌های بودجه نمی‌شد بهتر از این سلیقه به خرج بدهند؛ اما بالاخره در زمان اندک و با توجه به اینکه شهرداری می‌خواهد بودجه در زمان قانونی ارائه شود و به تصویب برسد، در نتیجه ممکن است در برخی موارد این گونه مسائل دیده شود. 

او ادامه داد: اما در شورا با توجه به بررسی‌های دقیق و جلسات فشرده‌ای که از صبح تا شب در کمیسیون‌ها در حال برگزاری است این موارد به تدریج اصلاح می‌شود، هرچند که محقق کردن آن حتما کار سخت‌تری است. 

نادعلی افزود: نمی‌گویم ایرادی به این بخش از بودجه وارد نیست. می‌شد سلیقه بهتر، ادبیات بهتر و انتخاب‌های متنوع‌تری داشت، اما در مورد هر کدام توضیحاتی وجود که ما در کمیسیون‌ها وقتی آن‌ها را می‌شنویم تقریبا برایمان قانع کننده است. مثلا در بحث شخصیت‌های موثر انقلاب اسلامی ما در سازمان تبلیغات هم دقیقا یکی از کار ویژه‌هایمان همین قضیه بود که نخبگان فرهنگی که روی آحاد جامعه اثرگذارند و تاثیرات فرهنگی دارند و در حوزه‌های مختلف تولیداتی دارند، برای مثال کتاب می‌نویسند، منبر دارند، مداحان، ورزشکاران و هر کسی که به عنوان خواص فرهنگی عنصر موثری در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است، موردتوجه قرار بگیرد و برای تولید بهتر و اثرگذاری بهتر روی مردم حمایت شوند. 

وی اضافه کرد: گاهی اوقات فکر می‌کنیم همه کارها را خودمان باید انجام بدهیم. در حالی که با حمایت از چهره‌های موثر که علاقمندان زیادی هم دارند می‌توانیم تولیدات موثر‌تری داشته باشیم. این به این معنا نیست که برویم به یک شخصی سیاسی برای کار سیاسی‌ای که انجام می‌دهد کمک کنیم. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر اینکه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به شدت نسبت به این موارد سختگیرانه نظارت خواهیم کرد اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نگاه‌ها سیاسی نیست باید درخصوص هر مسئولیتی که داریم هم به خدا و هم به مردم جواب بدهیم بنابراین سعی می‌کنیم هر ایرادی که می‌بینیم اصلاح کنیم. ضمن اینکه برایمان مهم است که این حرکت درست اتفاق بیفتد. به همین دلیل به شدت در حوزه‌های تخصصی و بحث‌های کارشناسی سخت‌گیری می‌کنیم. دوستی به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی آمدند و دیدند این طور نیست که هر حرفی را بزنند ما به خاطر همفکر بودن و هم‌سلیقه بودنمان بپذیریم. خیلی از مواردممکن است جابه‌جا شود و خیلی از موارد هم جابه‌جا شد و پذیرفته نشد. در عین حال بنا را بر همکاری گذاشتیم، ولی با سختگیری‌های کارشناسی. 

نادعلی با اشاره به سلیقه‌ای بودند برخی موارد نیز گفت: بعضی موارد هم سلیقه‌ای است؛ یعنی فرض کنید آموزش خبرنگار مردمی یا شهروندخبرنگار که می‌گوییم، سلیقه‌ای است یعنی مثلا شما سلیقه‌تان ممکن است این باشد که خب آموزش نبینند بهتر باشد و یکی بگوید آموزش‌های پایه‌ای لازم است که به آن‌ها داده شود؛ یا اگر من بخواهم یک مسابقه‌ای یا یک جشنواره‌ای برگزار کنم، نقد خوب به جای اینکه مسابقه خبر حمایتی از شهرداری و شورا برگزار کنم، حالا به جای آن می‌آیم می‌گویم چه کسانی خوب نقد کردند. نقد یعنی هم مثبت‌هایت را گفتند و هم منفی را منصفانه گفتند.