به گزارش اکو ایران،محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران درخصوص افزایش 73 درصدی درآمدهای شهرداری از محل شهرسازی و پیش بینی دوبرابری صدور پروانه ساختمانی به اکو ایران گفت:‌ در دوره مدیریت شهری گذشته، قوانینی مصوب کرده بودند که برخی از نقاط قابل گسترش شهر فریز شده و مردم تمایلی به سرمایه گذاری در حوزه مسکن و احیا و یا نوسازی خانه‌هایشان نداشتند؛ چرا که سطح طبقات و سطح اشغال خیلی کم شده بود.

وی ادامه داد: شرایطی به وجود آمده بود که فعالیت در حوزه ساخت و ساز  برای افراد هیچ ارزش افزوده‌ای نداشت، به‌ویژه کسانی که در بخش مسکن فعال بودند، به این مناطق رجوع نمی‌کردند و به سراغ مناطقی که برخوردارتر بودند، می‌رفتند. در حال حاضر در برخی مناطق طرح تفصیلی براساس خواست مردم در حال بازنگری است و ما هم بر اساس همین بازبینی پیش‌بینی می‌کنیم انگیزه لازم برای احیا و نوسازی خانه‌ها در این محدوده‌ها که بیشتر در بافت فرسوده متمرکز است، از سوی سرمایه‌گذاران و مالکان ایجاد شود.

آقامیری تاکید کرد: بسیاری از مناطق تهران فریز شده هستند که بیش از نیمی از مناطق تهران به شمار می‌رود که از آن جمله می‌توان به شهرک‌های اطراف تهران (مناطق حاشیه‌ای) اشاره کرد. در بازدیدهایی که داشتیم، متوجه شدیم که بسیاری از شهرک‌ها این معضل را داشتند و همه را ارجاع دادیم که در طرح تفصیلی برایشان فکری شود. ضمن این که در مناطق مرکزی شهر هم خط آسمان ابلاغ می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران ابلاغ خط آسمان را مشوق خوبی برای بخش مسکن دانست و گفت: ابلاغ خط آسمان سطح کوچه‌ها و خیابان‌ها را در طراز یکسان قرار می‌دهد. در حال حاضر کوچه‌ها و خیابان‌ها مانند دندان اژدها شده و بالا و پایین هستند و این به‌خاطر دیدگاه‌های مختلف از طرح تفصیلی است که در سال‌های مختلف وجود داشته و طرح تفصیلی سلیقه‌ای بررسی می‌شد که این باعث از هم گسیختگی بافتی حتی در کوچه‌ها و محلات شده است. با ابلاغ خط آسمان، فتح باب خیلی خوبی در بخش ساخت و ساز مسکن می‌شود. شکل و شمایل شهر، قدری همگون‌تر میشود و طراز زیباتری به خود می‌گیرد. اینها دست به دست هم داد و باعث شد وضعیت ساخت و ساز و درآمد شهرداری را در این بخش بیشتر کند. 

این عضو شورای شهر تهران درخصوص درخواست شهرداری برای معافیت هتل‌سازی از قوانین بلند مرتبه‌سازی هم گفت:‌ در همه جای دنیا در بخش گردشگری سرمایه گذاری می‌کند و امتیاز و مشوق  هم می‌دهند. یکی از عواملی که می‌تواند به بخش گردشگری صدمه بزند، بحث جا و مکان و مشخصا هتل است. در بخش هتل کشورها زمین و پروانه و عوارض رایگان و وام های طولانی مدت می‌دهند. در دوره‌های گذشته در ایران هم وام‌های خوبی با تنفس چهار، پنج ساله برای هتل‌سازی دادند و حداقل کاری که شهرداری تهران می‌تواند در این حوزه  انجام دهد، این است که در عوارض و بلند مرتبه سازی به آنها تخفیف دهد. البته در هر نقطه ای ارائه این مشوق ها  شدنی نیست و باید به بافت منطقه  هم بخورد. در مجموع استثناهایی قائل می‌شوند و مشوق‌هایی می‌گذارند تا عده‌ای به سرمایه گذاری در بخش هتل سازی علاقمند شوند و کمک خوبی به دولت می کند و همین طور به بخش گردشگری در تهران که این برای شهرداری در دراز مدت یک سری درآمدهای پایدار دارد.