به گزارش اکوایران، عربستان سعودی  به عنوان بخشی از برنامه های توسعه اقتصاد خود  و تبدیل شدن به یک پایانه‌ی لجستیکی 10 میلیارد ریالی سعودی -معادل 2/7  میلیارد دلار- برای ایجاد انگیزه در شرکت های توزیع کننده جهانی برای سرمایه گذاری در این کشور اختصاص می‌دهد.

بنا بر گزارش بلومبرگ، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، این برنامه‌ها را به عنوان بخشی از «طرح افزایش مقاومت زنجیره‌های تامین جهانی» عربستان سعودی روز یکشنبه اعلام کرد که هدف آن جذب 40 میلیارد ریال -10.64 میلیارد دلار- سرمایه در این کشور است. هدف از این اقدام کمک به پادشاهی برای رسیدن به هدف تبدیل شدن به یکی از 15 اقتصاد بزرگ جهان تا سال 2030 است.

بر اساس بیانیه‌ی خبرگزاری دولتی عربستان هدف این برنامه «ایجاد انعطاف‌پذیری بیش‌تر برای اقتصادها و شرکت‌ها در سراسر اروپا، آمریکا و آسیا با استفاده از منابع، زیرساخت‌ها و موقعیت جغرافیایی این کشور و در عین حال تقویت موقعیت عربستان سعودی را در اقتصاد جهانی» است.

photo_5960941254663584361_w

عربستان سعودی با هدف کاهش اتکا به فروش نفت مجموعه ای از اهداف سرمایه گذاری را اعلام کرده است. این کشور می خواهد خود را به عنوان یک مرکز منطقه ای برای حمل و نقل و لجستیک، زیرساخت های دیجیتال و منابع انرژی کم کربن از جمله انرژی خورشیدی و تولید هیدروژن معرّفی کند.

پادشاهی این کشور امیدوار است با طرح زنجیره تامین در زمینه هایی از جمله تولید فلزات سبز –فلزات مورد استفاده برای تولید و ذخیره‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر-، دستگاه‌های تولید هیدروژن و صنایع بازیافت پیشرفته سرمایه‌گذار جذب کند.