به گزارش اکو ایران،  ایلوا جانسون، مسئول امور داخلی اتحادیه اروپا گفته ‌است شرکت‌های فناوری و ارائه‌ کننده خدمات اینترنتی گزارش داده‌اند که در سال 2020 بیش از 22 میلیون مورد تعرض به کودکان در بستر اینترنت صورت گرفته‌ است. تعداد این تعرض‌ها در سال 2019 حدودا 17 میلیون مورد بود. این یعنی شاهد افزایش تعرض به کودکان هستیم. البته جانسون تاکید کرده که رقم واقعی می‌تواند بیش از این باشد.

افزایش تعداد موارد تعرض به کودکان و کودک ‌آزاری در بستر اینترنت باعث شده که مسئولان در اتحادیه اروپا به فکر قانون‌گذاری در این زمینه بیفتند. آن‌ها سعی دارند از طریق ابزارهای قانونی، شرکت‌های فعال در عرصه فناوری را وادار کنند که موارد کودک ‌آزاری و سو استفاده از کودکان را شناسایی کنند و گزارش دهند.

در واقع گزارش‌هایی که در حال حاضر موجود است، همگی به صورت داوطلبانه منتشر می‌شوند و از نگاه مسئولان در اتحادیه اروپا، این گزارش‌های داوطلبانه برای مقابله با پدیده کودک‌آزاری کفایت نمی‌کند.

طبق قوانین فعلی اتحادیه اروپا، شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پیام‌رسان نظیر فیسبوک و گوگل برای پیگیری و گزارش موارد تعرض و آزار، حق انتخاب و تصمیم‌ گیری دارند.

جانسون تاکید کرده که مبارزه با کودک‌ آزاری باید به شیوه‌ ای تخصصی‌تر در اتحادیه اروپا دنبال شود. از نگاه او به قوانین جدی‌تری برای حمایت از قربانیان کودک‌آزاری نیاز است.