به گزارش اکو ایران، سازنده آیفون توانسته ارزش خود را در بازار به 3 تریلیون دلار برساند. این نخستین بار است که شرکتی در جهان به چنین ارزشی می‌رسد.

روز دوشنبه ارزش سهام اپل رشد 3 درصدی را تجربه کرد و به این ترتیب ارزش این شرکت در بازار به 3 تریلیون دلار رسید. برای این‌که بیشتر متوجه بزرگی این رقم بشوید باید بدانید که ارزش فعلی شرکت اپل از تولید ناخالص داخلی اسمی شش اقتصاد از 10 اقتصاد برتر جهان یعنی بریتانیا، هند، فرانسه، ایتالیا، کانادا و کره جنوبی بیشتر است.

اپل توانست در فاصله دو سال ارزش خود را از یک تریلیون دلار به 2 تریلیون دلار برساند و در گام بعدی تنها 17 ماه طول کشید تا ارزش این شرکت به رقم 3 تریلیون دلار برسد.

براساس گزارش الجزیره، ارزش شرکت اپل از ژانویه 2007 که استیو جالبز، موسس این شرکت از نخستین آیفون رونمایی کرد تاکنون، 5.800 درصد رشد داشته‌است.

البته عملکرد شرکت اپل در سال 2021 از همتایان خود در عرصه فناوری بهتر نبود. برای مثال مایکروسافت و تسلا هر کدام افزایش ارزش 50 درصدی را در سال 2021 تجربه کردند. شرکت آلفابت هم خیزش 65 درصدی را در این سال تجربه کرد. این در حالی است که اپل افزایش ارزش 34 درصدی را در سال 2021 به ثبت رساند. به همین خاطر است که 3 تریلیون دلاری شدن در مورد این شرکت معنای بیشتری دارد.

واضح است که اپل با ارزش جدید خود، نفوذ بیشتری در بازار سرمایه خواهد داشت. براساس گزارش الجزیره، 7 درصد از ارزش شاخص اس‌اندپی 500 مربوط به شرکت اپل است. همه این‌ها نفوذ این شرکت را در بازار سهام نشان می‌دهد.

براساس گزارش سی‌ان‌ان‌بیزینس، در حال حاضر ارزش شرکت مایکروسافت 2 تریلیون دلار، ارزش شرکت آلفابت که صاحب گوگل است 2 تریلیون دلار، ارزش شرکت آمازون 1.7 تریلیون دلار و ارزش شرکت تسلا هم 1.2 تریلیون دلار است. به این ترتیب بعید نیست که به زودی این شرکت‌ها هم به باشگاه 3 تریلیون دلاریِ اپل ملحق شوند. به هر حال بازار رقابت داغ است.