مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره اهداف این سازمان در سال آینده گفت: افزایش منابع و مدیریت مصارف در سال بعد مبنا و هدف بودجه‌ریزی در این سازمان است.

او گفت: با رویکرد بیمه‌ای باید ظرفیت‌های درآمدی را ارتقا دهیم و بهترین راهکارها را برای تحقق اهداف و اجرای برنامه‌ها در پیش بگیریم.

موسوی جلوگیری از فرار بیمه‌ای و افزایش پوشش را از مهمترین اهداف سازمان تأمین اجتماعی در بودجه سال آینده عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها سال 1401 سال بهبود فضای اقتصاد کشور است و بر این اساس به آینده و اقتصاد کشور بر اساس تحلیل‌های اقتصادی امیدواریم و انتظار داریم که سال آینده شاهد تحول و بهبود شرایط اقتصادی کشور باشیم.

موسوی برنامه‌ریزی برای ایجاد بیمه تکمیلی بازنشستگی را یکی دیگر از اولویت‌های سال آینده در سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: با این کار به دنبال ایجاد تحول در نظام رفاه اجتماعی کشور هستیم و برنامه مناسبی درباره این موضوع در حال تدوین است.

وی مدیریت بهینه هزینه‌ها را یکی از مهمترین اولویت‌ها دانست و گفت: در حوزه درمان انتظار داریم از منابعی که برای ارائه خدمات در هر دو بخش درمان مستقیم و مراکز درمانی طرف قرارداد تخصیص می‌یابد بهترین استفاده و بهره‌برداری برای ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش صورت گیرد.

موسوی افزایش دقت و استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات در بررسی اسناد مراکز درمانی را مورد تأکید قرارداد و گفت: خرید راهبردی خدمات نیز یکی از اولویت‌های مهم حوزه درمان است و می‌توانیم با یک سازوکار دقیق، اختیار انتخاب بیشتری به بیمه شدگان بدهیم و بتوانیم از بیمه شدگان نیز برای مدیریت هزینه استفاده کنیم.

وی ارتقای کیفیت خدمات درمانی همزمان با مدیریت منابع را امکان‌پذیر دانست و افزود: ما خواستار ارتقای کیفیت خدمات و همزمان کنترل و مدیریت هزینه‌ها هستیم. در حوزه درمان نقاط بحرانی هزینه داریم و در نقاطی که هزینه غیرطبیعی داریم باید برای مدیریت و کنترل این هزینه‌ها اقدام کنیم.