به گزارش اکوایران، دو روز ابتدایی سال نوی میلادی برای بیت کوین با افزایش قیمت رقم خورده است. مجموعا در دو روز اول سال قیمت بیت کوین نزدیک به یک درصد افزایش یافته است ولی هنوز در کانال 16 هزار دلاری در حال نوسان است. بیت کوین به طور کلی در سال گذشته بیش از 63 درصد از ارزش خود را از دست داد.

این کاهش شدید قیمت در بیت کوین نمایانگر خوبی برای وضعیت بازار رمزارزها در سال گذشته بود. سالی که با افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو و ورشکستگی های دومینویی به سالی کابوس‌وار برای رمزارزها تبدیل شد.

اتریوم نیز مانند بیت کوین سال جدید را صعودی آغاز کرده است و تفاوت آن رشد بیشتر قیمت نسبت به رقیب خود است. اتریوم در این دو روز بیش از 2 درصد رشد قیمت داشته است و از مرز 1200 دلار عبور کرده است. البته اتریوم مدت ها است که در همین محدوده قیمتی گرفتار شده است. اتریوم در حالی در محدوده مرز 1200 دلاری در حال نوسان است که سال 2022 میلادی را در محدوده قیمتی 3677 دلار آغاز کرده بود.

تحلیل گران پیش بینی می کنند در بهترین حالت مدت ها طول می کشد که بازار رمزارزها بتوانند ضررهای سال گذشته را جبران کنند.

یکی از آلت کوین هایی که با آغاز سال نو و افزایش نقدینگی در بازارها در این روزها سود خوبی به سرمایه گذاران خود داده است اتم (ATOM) است. این رمزارز در 24 ساعت گذشته نزدیک به 5.5 درصد افزایش یافته است. افزایش قیمت اتم سبب شده است تا استقبال از آن بیشتر شود و حجم معاملات در یک روز اخیر بیش از 40 درصد افزایش پیدا کند.