به گزارش اکوایران، در حالی طلا کاهش کمی در هفته پیش داشت و توانست محدوده قیمتی نزدیک مرز 1800 دلاری را حفظ کند که لفاظی های انقباضی بانک های مرکزی نسبت به هفته های پیش بیشتر شده است. نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نشان می دهد که اکثریت هر دو گروه معامله گران و تحلیل گران صعودی است، اما گروه دوم نسبت به این موضوع محتاط ترند.

در حالی که فدرال رزرو اعلام کرده است که هنوز به پایان چرخه انقباضی خود نزدیک نشده است، اما برخی تحلیل گران می گویند که دیگر تمرکز اصلی بازار فدرال رزرو نیست و افزایش نگرانی ها از رکود اقتصادی و دور شدن از تهدید تورم به موضوع کانونی بازار تبدیل شده است.

با اینکه فدرال رزرو چنین موضعی گرفته است اما از نظر بازار پای فدرال رزرو دیگر روی گاز نیست و همین موضوع می تواند قیمت طلا را در محدوده 1800 دلار حفظ کند.

در بخش وال استریت نظرسنجی سایت کیتکو که از تحلیل گران به عمل می آید، 45 درصد به صعود و 25 درصد نیز به نزول قیمت طلا در هفته آینده رای دادند. این در حالی بود که از میان 772 معامله گر خرد شرکت کننده در این نظرسنجی 57 درصد باور دارند که طلا رشد می کند در حالی که 26 درصد نزولی هستند.

قیمت بیت کوین نیز در روزی که گذشت نزدیک به 1.6 درصد از ارزش خود را از دست داد و به محدوده قیمتی 16 هزار و 685 دلار رسید. با این حساب بازدهی هفتگی پادشاه بازار رمزارزها به منفی 2.5 درصد رسید و قیمت هنوز در محدوده دو هفته اخیر گیر افتاده است. به نظر می رسد تا پیدا نشدن کاتالیزور جدید شاهد جهش قیمتی خاصی برای بیت کوین نباشیم.

اتریوم نیز نزدیک به یک درصد افت قیمت داشت و با این حساب در هفته گذشته بیش از 7 درصد از ارزش خود را از دست داد.