به گزارش اکوایران، در هفته ای که گذشت بازدهی طلا نزدیک به صفر بود به این معنا که طلا تقریبا کار خود را در این هفته در جایی به پایان برد که هفته را آغاز کرده بود. سه روز صعودی طلا در سایه افزایش امیدواری به انعطاف پذیری فدرال رزرو در گام های بعدی اش اتفاق افتاد. در حال حاضر بازارها بیشتر بر روی افزایش نیم درصدی نرخ بهره در نشست ماه دسامبر حساب باز می کنند.

عامل صعودی انتظارات درباره کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در روزی که گذشت تحت تاثیر یک خبر نزولی نیز قرار گرفت. چین اعلام کرد که تعداد مبتلایان روزانه به کرونا مجددا افزایش چشمگیری داشته است. با توجه به اینکه چین بزرگ ترین مشتری طلا به حساب می آید این خبر فشاری نزولی بر قیمت طلا وارد کرد.

این موضوع در هفته های آینده می تواند بر تمامی بازارها تاثیری منفی داشته باشد. در سالی که گذشت با اینکه نااطمینانی های ژئوپلیتیکی بالایی در جهان وجود داشت و همچنین تورم نیز بی سابقه بود، اما طلا نتوانست از این عاملان صعودی استفاده کند و دلیل اصلی آن نیز رشد نرخ بهره بانک های مرکزی بود.

قیمت بیت کوین نیز در روز جمعه نوسان چندانی نداشت و در همان میانه کانال 16 هزار دلاری قیمت خورد. بادزهی ماهانه قیمت بیت کوین از ابتدای ماه نوامبر تاکنون منفی 20 درصد بوده است.

همچنین امروز خبر رسیده است که تعداد اکانت های شناخته شده که حداقل یک بیت کوین دارند به رکورد تاریخی جدیدی رسیده است. بر اساس گزارش ها تعداد این اکانت ها با رسیدن به 950 هزار عدد رکوردی تاریخی را جابه جا کرده است.

با اینکه بسیاری بر این باور بودند که با ریزش اخیر قیمت بیت کوین می توان مرگ این پدیده را اعلام کرد اما طرفداران بیت کوین اعتقاد دارند که این قیمت ها فرصت مناسب خرید آن است.