به گزارش اکوایران، حال تحلیل گران پیش بینی می کنند در صورتی که طلا در هفته ای که از فردا شروع می شود نتواند مرز 1750 دلاری را نیز حفظ کند پرونده رالی صعودی مختومه خواهد شد و باید منتظر ریزش های قیمتی بیشتری بود.

رشد قیمتی دو هفته اخیر طلا بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان را غافلگیر کرد و حال برخی از تحلیل گران می گویند شاید این رشد قیمتی کمی زیاده روی و از روی هیجان بوده است. قیمت هر اونس طلا از 1631 دلار در روزهای ابتدایی نوامبر تا 1780 دلار پیشروی کرد. اما به نظر می رسد این رالی فعلا تمام شده است.

البته برخی نیز هنوز از اینکه مسیر در ادامه نزولی خواهد شد مطمئن نیستند. با این وجود ارسال سیگنال مبنی بر عقب‌نشینی برخی از مقامات فدرال رزرو از چرخش جهت سیاستی زودهنگام این نهاد چشم بازار را ترسانده است. فدرال رزرو فعلا خود را علیه مبارزه با تورم ثابت قدم نشان داده است. با این وجود هنوز هم بازارها شانس افزایش نیم درصدی نرخ بهره را به جای افزایش 75 درصدی بیشتر می دانند. با این وجود هنوز این اطمینان شکننده است و بازار طلا با دقت سیگنال ها را ارزیابی خواهد کرد.

اگر گام بعدی فدرال رزرو کوچک تر از دفعات قبل شود، طلا می تواند دوباره مرز 1800 دلاری را به چالش بکشد و حتی آماده نزدیک شدن به قیمت 1820 دلاری شود. در این میان اما مقامات فدرال رزرو موضع شفافی ندارند. "کارهای زیادی انجام شده است اما هنوز کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد" و "یک گزارش نمی تواند نشانه یک روند باشد" از جمله مواضع مقامات بانک مرکزی آمریکا در هفته گذشته بوده است.