به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ، در حال حاضر بیت کوین با افت یک درصدی در محدوده 16650 دلار معامله می شود. طی یک هفته گذشته قیمت بیت کوین 21 درصد کاهش یافته که زیان سنگینی به خریداران هفته گذشته وارد شده است.

ارزش معاملات بیت کوین طی 24 ساعت گذشته کاهش یافته و به رقم 25 میلیارد دلار رسیده است. ارزش بازار این ارز دیجیتال رقم 319 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

با توجه به اینکه در روزهای شنبه و یکشنبه بازارهای جهانی تعطیل هستند، ممکن است فردا شاهد افزایش فشار فروش در بازار باشیم چراکه معامله گران اروپایی و آمریکایی آغاز به کار می کنند. گرچه بازار ارزهای دیجیتال یک بازار 7 روزه است، اما معمولا جهت دهی های اصلی در این بازار در روزهایی به جز شنبه و یکشنبه اتفاق می افتد؛ یعنی معمولا در روزهایی شاهد نوسانات بزرگ در بازار هستیم که فارکس هم باز است.

افت 23 درصدی اتریوم در یک هفته

اتریوم مثل بیت کوین امروز منفی است. البته افت آن محدود و به میزان 1.5 درصد است. افت هفتگی اتریوم به 23 درصد رسیده که برای سرمایه گذاران در این آلت کوین، رقم سنگینی است.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته به کمتر از 10 میلیارد دلار رسیده و ارزش بازار این آلت کوین عدد151 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

افت هفتگی سولانا به 61 درصد رسید

هرچه از ورشکستگی صرافی FTX می گذرد، اثر منفی که این اتفاق بر کل بازار ارزهای دیجیتال گذاشت کمتر می شود اما تا از بین رفتن آثار کامل این اتفاق، زمان زیادی لازم است.

با این حال بازار امروز نسبت به روز گذشته وضعیت نسبتا بهتری دارد. تعداد نمادهای مثبت هم در بازار افزایش یافته است.

امروز یونی سواپ با رشد 7 درصدی بیشترین افزایش قیمت را در فهرست 50 ارز برتر بازار دارد. تون کوین هم 3 درصد رشد کرده و در رده بعدی قرار دارد. مونرو، پولکادات و لئو هم رشدی بین یک الی 3 درصد دارند و دیگر ارزهای مثبت امروز هستند.

مابقی آلت کوین ها امروز افت کرده اند. کرونوس با سقوط 16 درصدی بیشترین کاهش قیمت را دارد. سولانا که دیروز افت 2 رقمی داشت، امروز هم 9 درصد کاهش قیمت داشته و افت هفتگی آن به 61 درصد رسیده است. دسنترالند و دوج کوین هم 6 درصد کاهش قیمت دارند.

کاهش 45 درصدی ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز با افت 1.5 درصدی به 834 میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات هم امروز کاهشی چشمگیر داشته و با افت 45 درصدی، رقم 48 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

ارزش معاملات دیفای 3 میلیارد دلار بوده و در استیبل کوین ها هم 44 میلیارد دلار معامله انجام شده است.