به گزارش اکوایران، با وجود مقاومت خوب قیمت طلا پس از جهش روزهای اخیر اما در روز چهارشنبه رفتار احتیاط آمیز در میان معامله گران طلا قابل مشاهده بود. یکی از دلایل نوسان قیمتی طلا در یک بازه محدود در روزی که گذشت افزایش در ارزش دلار آمریکا و انتظار بازارها برای انتشار گزارش تورم آمریکا بوده است.

روز سه شنبه پس افزایش امیدواری درباره تغییر رفتار سیاست پولی فدرال رزرو در نشست های بعدی قیمت طلا بیش از 2 درصد افزایش پیدا کرد و با قدرت مقاومت مهم 1700 دلاری را در هم شکست. روز چهارشنبه نیز افزایش ارزش دلار آمریکا که معمولا قیمت طلا را کاهشی می کند نیز نتوانست قیمت طلا را نزولی کند.

با وجود این نشانه های مثبت در بازار بسیاری از تحلیل گران نسبت به آینده کوتاه مدت قیمت طلا موضعی محافظه کارانه دارند. این موضوع احتمالا تا فردا ادامه خواهد داشت و پس از انتشار گزارش تورم بزرگ ترین اقتصاد جهان تا حدودی تکلیف بازار نیز مشخص خواهد شد. گزارش روز پنج شنبه نشان خواهد داد که افزایش بی سابقه نرخ بهره در 40 سال گذشته چقدر توانسته است تا تورم را به سمت محدوده هدف بازگرداند. اقتصاددانان در حال حاضر پیش بینی کاهش در نرخ تورم هسته آمریکا را دارند.

نرخ تورم هسته core inflation، همان تورم معمول است که نوسانات قیمت غذا و انرژی را به دلیل نوسان بالا از آن خارج کرده اند و به نوعی هسته سخت تورم به حساب می آید. در صورتی که پیش بینی اقتصاددانان درست از آب دربیاید احتمال تغییر جهت فدرال رزرو افزایش پیدا می کند و این موضوع می تواند سبب تداوم روند صعودی قیمت طلا در هفته های آینده شود.