به گزارش اکویران، مجددا افزایش ارزش دلار آمریکا بر قیمت طلا فشار قیمتی وارد کرد هر چند بیشتر معامله گران بازار در روزی که گذشت در ناحیه خنثی بازار حضور داشتند. بازارها در انتظار یک افزایش 75 صدم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند.

تحلیل گران بر این باورند که بازار در حالت ایستا و انتظار قرار دارد تا مشخص شود سیگنال بعدی فدرال رزرو چه خواهد بود. آیا ضعف در اقتصاد آمریکا سبب خواهد شد که فدرال رزرو از سیاست تهاجمی خود در نشست های بعدی کمی عقب نشینی کند. این موضوعی است که می تواند در کوتاه مدت به سود طلا باشد. نرخ بهره فدرال رزرو به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل در بازار دارایی های ریسکی با قیمت آنها رابطه ای معکوس دارد.

اما از سوی دیگر تورم کنونی نشان داده است که جان سخت از آن چیزی است که تصور می شد. آخرین آمار تورم آمریکا نیز حکایت از نرخی بالاتر از پیش بینی ها بود. بازارها در حال حاضر متفقند که در نشست ماه نوامبر فدرال رزرو افزایش نرخ بهره 75 صدم درصدی را تکرار خواهد کرد. اما سیگنال های جدید نشان می دهد برخی از مقامات فدرال رزرو درباره ادامه مسیر افزایش نرخ بهره با سرعت کنونی دچار شک و تردید هستند.

همین موضوع نیز سبب شد در روزهای آخر هفته گذشته دارایی های ریسکی با افزایش قیمت مواجه شوند. اخیرا نیز گزارشی منتشر شده است که نشان می دهد که فعالیت کسب و کارهای آمریکایی برای پنجمین ماه متوالی کاش یافته است و این موضوع می تواند نشانه های از حرکت اقتصاد آمریکا به سمت رکود باشد. موضوعی که می تواند دست فدرال رزرو را برای ادامه اقدامات تهاجمی خود ببندد؛ موضوعی که اگر رخ دهد می تواند فرصت تجدید قوا برای بازارها از جمله طلا باشد.