به گزارش اکوایران، تکنیکال های بازار نیز تصویر کلی طلا را نزولی می بینند و نزول قیمت طلا به سمت مرز 1600 دلاری را نیز محتمل می دانند. در حالی که اکنون بحبوحه نااطمینانی های ژئوپلیتیکی و همچنین در بازارها وجود دارد، اما طلا نتوانسته است به عنوان یک پناه گاه امن دارایی ها را به سمت خود جذب کند.

مهم ترین عامل این تصویر نزولی برای طلا تورم بالاتر از انتظار آمریکا بود که فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد که برای مقابله با آن نرخ بهره را همچنان در مدار صعودی قرار دارد. این موضوع مجددا جان تازه صعودی به دلار خواهد داد و این موضوعات جذابیت طلا را به شدت کاهش خواهد داد.

قیمت طلا در هفت روز از هشت روز معاملاتی اخیر هم نزولی بوده است. نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نیز نشان می دهد که تحلیل گران وال استریتی به شدت موضعی نزولی نسبت به طلا دارند. 78 درصد از تحلیل گرانی که در نظرسنجی این هفته شرکت کرده اند پیش بینی کرده اند طلا نزولی خواهد شد و فقط 22 درصد پیش بینی کرده اند که طلا روندی صعودی خواهد داشت. این درصد از نزولی ها در ماه های اخیر در نظرسنجی وال استریت بی سابقه بوده است.

در بخش مین استریتی این نظرسنجی نیز 45 درصد طلا را صعودی و 35 درصد نزولی پیش بینی کرده اند. و 20 درصد نیز نوسان زیادی برای قیمت طلا پیش بینی نکرده اند. با اینکه درصد صعودی ها در بخش معامله گران خرد بیشتر است اما مقایسه آن با هفته های پیش حکایت از کاهش قابل توجه صعودی ها دارد.