به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ، بیت کوین در حال حاضر با رشد 4 درصدی در حدود قیمت 19200 دلار معامله می شود. روز گذشته بیت کوین به کانال 18 هزار دلار وارد شده بود اما بالاخره خریداران توانستند قیمت را یک کانال بالاتر بیاورند.

با وجود رشد امروز، بیت کوین در مقیاس هفتگی افت 14 درصدی داشته و همچنان چشم انداز آن منفی است. با توجه به افت سنگین اخیر، دوباره فروشندگان در بازار قدرت گرفته اند و زور آن ها بیشتر از خریداران است. از طرفی چشم انداز نزولی بیت کوین دوباره پررنگ شده و افرادی که حرف از نزول بازار می زدند، دوباره صحبت های خود را با اطمینان بیشتری تکرار می کنند.

ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته 35 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 369 میلیارد دلار است.

اتریوم به کانال 1300 دلار بازگشت

اتریوم هم امروز 4 درصد رشد قیمت داشته و در حال حاضر با نرخ حدود 1350 دلار معامله می شود. اتریوم در ریزش اخیر و در روز گذشته تا نرخ کمتر از 1300 دلار هم افت کرد. اما قیمت دوباره به کانال 1300 دلار بازگشته و بخشی از افت اخیر جبران شده است.

با این حال اتریوم طی یک هفته گذشته 21 درصد کاهش قیمت داشته که برای دومین ارز بزرگ بازار، رقم سنگینی است.

اتریوم در شبانه روز گذشته 15 میلیارد دلار معامله شده و ارزش بازار آن نیز هم اکنون 165 میلیارد دلار است.

آلت کوین ها مثبت شدند

برخلاف دیروز که همه آلت کوین ها منفی بودند، امروز همه آن ها مثبت هستند. در فهرست 50 ارز برتر بازار تمام نمادها رشد قیمت داشته اند که بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد ایپ کوین با رشد 10 درصدی است. ریپل و استلار هم 9 درصد رشد کرده اند. الگوراند، چیلیز، کوانت و ترا کلاسیک هم رشد 7 الی 8 درصد دارند.

کمترین رشد قیمت امروز مربوط به نماد اتم است که تنها نیم درصد بالا رفته و تعداد کمی از نمادها هم رشد یک درصدی دارند و مابقی آن ها، بیشتر از 2 درصد رشد کرده اند.

در مقیاس هفتگی فعلا اکثر نمادها افت قیمت را نمایش می دهند و تعداد کمی از آن ها رشد کرده اند. بیشترین رشد هفتگی را چیلیز داشته که جهش 21 درصدی را ثبت کرده. ریپل و الگوراند هم حدود 6 درصد رشد کرده اند. کوانت، ایپ کوین و استلار هم بین نیم الی 1.5 درصد رشد کرده اند.

اما در میان نمادهای منفی، اتریوم کلاسیک 23 درصد افت کرده و EOS و ترا کلاسیک 22 درصد افت قیمت داشته اند.

ارزش بازار 3 درصد رشد کرد

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با رشد 3 درصدی به 931 میلیارد دلار رسیده است. اما ارزش معاملات 12 درصد کاهش یافته و 70 میلیارد دلار است.

ارزش معاملات دیفای 4 میلیارد دلار و ارزش معاملات استیبل کوین ها 64 میلیارد دلار بوده است.