به گزارش اکوایران،  بازار ارز  تهران امروز پنجشنبه ۱۷ شهریور ماه شاهد نوسان محدود  قیمت دلار  بود.  نرخ دلار  امروز در تهران افت و خیز چشمگیری را ثبت نکرد و پشت مرز مقاومتی توقف کرد. هر برگ اسکناس آمریکایی امروز در تهران به قیمت ۳۰ هزار و ۱۶۰ تومان به فروش رسید.

بازارساز سد راه بازار دلار

به نظر می رسد سطح انتظارات معامله گران نسبت به دلار صعودی است اما بازار ساز با مداخله ارزی مانع صعود  قیمت دلار  به بالای مرز مقاومتی ۳۰ هزار و۲۰۰ تومان شده است و نرخ دلار پشت مرز مهم زندانی شده است. 

به باور فعالان بازار درصورتی که نرخ دلار از مرز یاد شده عبور کند احتمال رسیدن اسکناس آمریکایی به سطح ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان و در مرحله بعد به ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان وجود خواهد داشت.

کفه سنگین ترازو برجام در بازار دلار

دسته ای از معامله گران باور دارند که اخبار ضد و نقیض برجامی هم احتیاط معامله گران را بالا برده است.

از نگاه آنها  کفه ترازو به سمت اخبار منفی سنگین تر است به عنوان مثال لارا روزن روزنامه نگار آمریکایی در خبرنامه خود تحت عنوان «دیپلماتیک» نوشت: پس از آخرین پاسخ ایران، ارزیابی مقامات اسرائیلی این است که احیای توافق هسته‌ای ایران تا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای  آمریکا  در نوامبر بعید به نظر می‌رسداتفاق بیفتد.

عده ای از معامله گران هم از احتمال تعویق و طولانی شدن مذاکرات هسته ای  سخن می‌گویند.

فنر قیمت دلار در خواهد رفت؟

به باور این دسته از بازیگران ارزی موضوع برجام به این زودی ها حل نخواهد شد و فنر قیمت دلار در صورت به نتیجه نرسیدن پاسخ های برجامی در خواهد رفت و اسکناس  آمریکایی بار دیگر بر مدار صعود قرار خواهد  گرفت.

بازار ارز  دلار صرافی مسافر

نرخ دلار بازارهای همسایه چقدر شد؟

البته امروز  بازیگران ارزی در هرات توانستند دلار را یک کانال بالا ببرند .  نرخ دلار  هرات دیروز ۲۹ هزارو ۸۳۰ تومان بود و  در بازار امروز بین محدوده ۲۹ هزارو ۹۵۰ تا ۳۰ هزار و ۵۰ تومان معامله شد.

در سلیمانیه هم‌نرخ دلار امروز تقریبا ۲۰۰ تومان‌بالاتر از دیروز معامله شد.  قیمت دلار  سلیمانیه امروز ۳۰ هزارو ۴۰۰ تومان بود.

نوسان محدود نرخ حواله درهم

نرخ  حواله درهم  نیز امروز نوسان اندکی را ثبت کرد.  قیمت درهم  امروز به ۸ هزار و ۳۴۰ تومان رسید.

ترمز دلار کشیده شد؟

عده ای از معامله گران معتقد بودند که روزنامه وال‌استریت‌ژورنال ترمز صعود دلار را کشید.

این روزنامه گزارش داده که در جلسه هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نخواهد شد و همین امر موجب شد معامله گران تهران در کانال ۳۰ هزار تومان متوقف شوند و ب تماشای اخبار بشینند.

رفت و برگشت قیمت اونس طلا

قیمت  اونس طلا  امروز به سمت بالا حرکت کرد و نزدیک به ۱۰ دلار رشد کرد . فلز گران بهای جهانی امروز در محدوده ۱۷۲۱ دلار معامله شد.

اما دوباره نزولی شده ودر سطح ۱۷۱۱ دلار قرار گرفت که نسبت به عصر دیروز تقریبا ثابت بود.

افزایش  قیمت طلا  و سکه در تهران

در ایران هم عصر امروز  قیمت طلا  ۱۸ عیار گران شد . این فلز زرد رنگ داخلی امروز در محدوده ۱ میلیون و ۲۸۴ هزار ۸۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز قبل۱۲ هزار تومان افزایش را نشان می دهد

قیمت سکه امامی هم امروز ۱۰۰ هزار تومان گران تر از دیروز معامله شد .هر قطعه سکه امامی امروز ۱۳ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان بود.

به باور تحلیل گران فنی تا زمانی که فلز گران بهای داخلی بالای محدوده ۱۳میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد، احتمال رشد تا محدوده  ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت. برخی فعالان باور دارند که در صورت شکست مقاومت ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد.