به گزارش اکوایران، طلا پس از انتشار گزارش بازار کار آمریکا که حاکی از افزایش ملایم نرخ بیکاری بود، افزایشی شد و کار خود در هفته ای که گذشت را در قیمت 1712 دلاری به پایان برد. با این وجود بازدهی هفتگی طلا در هفته گذشته منفی 1.38 درصد بود.

با وجود رشد قیمت در روز جمعه تحلیل گران نسبت به طلا بسیار محتاط هستند و عوامل نزولی بیشتری در بازار مشاهده می کنند. تحلیل گران بر این باورند که تعدد خبرهای منفی برای طلا بالاست و تا زمانی که رشد بازده اوراق قرضه به ویژه در آمریکا به پایان نرسد، روندی صعودی برای قیمت فلز زرد پیش‌بینی نمی‌شود.

به همین دلیل هم کارشناسان بازار حرکت صعودی روز جمعه را جهشی موقتی قلمداد می کنند. از لحاظ تکنیکالی تحلیل‌گران بر این باورند که تا زمانی که قیمت طلا به بالای مرز 1745 دلار بازنگردد امیدی به آغاز روندی صعودی وجود ندارد.

البته برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که رشد 315 هزار شغل در اقتصاد آمریکا و رشد نرخ بیکاری به 3.7 درصد شانس افزایش نیم درصدی نرخ بهره را در نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو افزایش داده است. این در حالی بود که پیش از این بازارها پیش بینی رشد 75 صدم درصدی را پیش بینی می کردند. این دسته از تحلیل گران این آمار برای بازار کار را آغاز روندی نزولی می دانند که فشار بر فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره بیشتر خواهد کرد. موضوعی که خبر خوبی برای طلا به حساب می آید.

البته هستند تحلیل‌گرانی که آمار بازار کار آمریکا را امیدوارکننده توصیف کردند و از همین رو نیز دست فدرال رزرو برای ادامه اقدامات انقباضی در آینده را بازتر می بینند. هر چه هست آینده طلا با تصمیمات بعدی فدرال رزرو گره خورده است.