به گزارش اکوایران؛ روز سه‌شنبه نشست خبری برای عرضه اولیه سهام شرکت صنایع گلدیران برگزار شد. در این نشست مدیر عامل شرکت صنایع گلدیران در ارتباط با فعالیت های این مجموعه در سال های گذشته صحبت کرد و در انتهای صحبت های خود بیاناتی در ارتباط با پتانسیل رشد این شرکت در سال های آینده داشت.

سرمایه شرکت گلدیران در حال حاضر 380 میلیارد تومان است و احتمال افزایش سرمایه این شرکت در سال جاری وجود دارد. سخنگوی شرکت گلدیران مزیت رقابتی اصلی این شرکت را اعتماد مردم به برند گلدیران دانست و گفت: مزیت رقابتی بعدی بهره مندی از تجارب آموخته شده از شرکت های بین المللی و خط تولید پیشرفته مطابق با تکنولوژی های روز جهانی و مدیریت کیفیت منطبق بر استانداردهای شرکت ال جی و تنوع در کانال های توزیع و فروش مویرگی و تمرکز ویژه بر فروش برخط و بهره مندی از مدیران موفق بین المللی و خدمات پس از فروش برتر و متمایز از دیگر مزیت های رقابتی شرکت گلدیران به شمار می رود.

یکی از برنامه های توسعه ای در دست اقدام گلدیران، توسعه حداکثری محصولات لوازم خانگی و بازار فروش است که در اولین اقدام ماکروویو و جاروبرقی این شرکت به بازار عرضه می شود. روند افزایشی فروش کالا و خدمات در سه سال اخیر محسوس است به طوری که در سال قبل 290 میلیارد تومان فروش داشته است. نکته قابل اهمیت در صورت‌های مالی این شرکت، جمع دارایی‌های جاری است که نشان می‌دهد ۸۹ درصد سرمایه در گردش، به شرکت تزریق و روند حقوق مالکانه در حال افزایش است. فروش شرکت و هزینه های تبلیغات شرکت دو نکته بسیار مهم در این شرکت به شمار می‌رود، همچنین سرمایه در گردش مورد نیاز شرکت از دیگر نکات حائز اهمیت است. شرکت در سال ۱۴۰۰ سه هزار میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به سال ۹۸ و ۹۹ دو برابر شده است. هزینه تبلیغات شرکت ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و پیش بینی شرکت رشد ۱۵ درصدی این هزینه است. سرمایه در گردش موردنیاز شرکت مسئله مهم دیگر است که در سال ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. از این رقم بخشی مربوط به عملیات شرکت تامین می شود و خالص سرمایه در گردش ۱۹۰۰ میلیارد تومان است. باتوجه به این که شرکت های لوازم خانگی درصد تقسیم سود پایینی دارند اما چون این شرکت رو به رشد است، بنابراین روش تنزیل سود تقسیمی ۱۰درصد تقسیم سود برآورد شده است. باتوجه به این که سهم عمده بهای تمام شده شرکت، مواد اولیه وارداتی است، در واقع عملا در ارزشی که مشاهده می شود افزایش نرخ ارز در نظر گرفته شده؛ چرا که مواد اولیه در سال ۱۴۰۰ وارد شده است. شرکت دو معافیت مالیاتی دارد که یکی مربوط به ورود به فرابورس و بعدی ماده ۱۰۱ قانون معافیت مالیاتی است.

مدیر عامل گلدیران در این جلسه گفت: امیدواریم با احیای برجام و ارتقای تکنولوژی و به روز رسانی خطوط تولید بتوانیم در رشد و گسترش تولید شرکت فعالیت داشته باشیم. همکاری با شرکای تجاری کلیدی از دیگر برنامه های شرکت صنایع گلدیران است چون این مجموعه قواعد بازی در بازارهای بین المللی را به خوبی می داند. در صورت احیای برجام قطعا قیمت مواد اولیه که تابع قیمت های جهانی است، از جمله هزینه های لجستیکی تغییر خواهد کرد. امیدواریم بتوانیم مواد وارداتی را با قیمت پایین تری وارد کنیم تا حاشیه سود شرکت را افزایش دهیم.

قرار است تا شرکت صنایع گلدیران با نماد گلدیرا در بازار فرابورس با سلب حق تقدم عرضه شود. باید منتظر باشیم تا استقبال فعالان بازار را نسبت به عرضه این سهم که هزینه های دلاری با درآمدهای ریالی دارد و در دسته سهم های ریالی قرار می گیرد ببینیم.