به گزارش اکوایران، دلار تهران که در محدوده ۳۱۷۰۰_۳۱۸۰۰ تومان  هفته قبل معامله می شد، با شکستن حمایت نیمه کانال ۳۱ هزار تومانی به سمت ابتدای کانال ۳۱ هزار تومانی حمله کرد. ولی هنوز موفق به نفوذ در این محدوده نشده است.

دلار هرات که در روز قبل فاصله قیمتی با دلار تهران را زیاد کرده بود، امروز خود را به مرز کانال ۳۱ هزار تومانی نزدیک کرد و از کف قیمتی روز قبل حدودا سه پله افزایش یافت تا به دلار تهران نزدیک تر شود.

معاملات درهم هم مانند کلیت بازار امروز افزایشی شد و مقداری از کاهش خود در روز قبل را جبران کرد. نرخ دلاری درهم امروز هم هماهنگ با دلار سلیمانیه حرکت کرد و حباب درهم فاصله ۶۰۰ تومانی با دلار تهران داشت.

برخلاف پنج شنبه هفته گذشته که قیمت ارزها تقریبا ثابت بود و تغییری نداشت قیمت ها در امروز بیشتر از تمام هفته نوسان کرد و با وجودی که به خاطر تعطیلات دهه محرم و مذاکرات برجام حجم معاملات کم بود ولی دامنه نوسان قیمت ها بیشتر بود و بازار کم حجم و پر نوسان سپری شد.

قیمت سکه کاهشی شد

سکه امامی در معاملات امروز حمایت مهم محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست داد و در محدوده ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد. تحلیلگران فنی معتقدند برای آنکه شکست محدوده حمایتی تأیید شود باید سکه بیشتر از یک درصد به زیر محدوده حمایتی نفوذ کند.

ربع سکه نیز در معاملات امروز ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد ولی رفتار اونس چراغ امید را برای سکه بازان روشن کرده است. اونس طلا که به خاطر تقویت قدرت دلار  کاهشی شده بود با اخبار منتشر شده از مانور نظامی چین در اطراف تایوان افزایش یافت. به نظر می‌رسد با توجه فاصله دو ماهه با جلسه بعدی فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره، اخبار تنش ها میان آمریکا و چین پیرامون تایوان  فعلا اثر بیشتری بر روی قیمت اونس دارد و افزایش اونس و کاهش حباب سکه می تواند خریداران را به سمت بازار جذب کند.