به گزارش اکوایران، البته ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه آخرین نرخ معاملات هفته طبق روال معمول ،اعلام نشد و بانک مرکزی اعلام کرد فعلا تا اطلاع ثانوی معاملات در بازار متشکل همه روزه تا ساعت ۱۸ تمدید شده است. 

دلار صرافی ملی امروز در محدوده ۲۷۷۲۰ تومان روی تابلوی صرافی ثبت شد. نرخ دلار روی تابلوی صرافی ملی در این هفته غالبا فاصله یک پله ای با بازار متشکل داشته و دلار متشکل در پایان روز یک پله بالاتر از صرافی ملی معامله شده است.

قیمت ارز در بازار آزاد آشفته شده و قیمت ها هم جهت حرکت نمیکنند. دلار هرات امروز رنج شد. دلار هرات عصر امروز حدود ۸۰۰ تومان نسبت به معاملات صبح کاهش یافت. ولی دلار سلیمانیه کمی افزایش یافت. با کاهش اندک قیمت دلار تهران در روز جاری فاصله قیمتی دلار سلیمانیه با تهران بیشتر شد. تحلیلگران می گویند تناقضات رفتاری دلار در بازار نسبت به سایر روزهای عادی منعکس کننده دستکاری قیمت ها است.

معاملات طلا در روز پنجشنبه چگونه بود؟

قیمت اونس جهانی بعد از سخنرانی روز چهارشنبه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو کاهش یافت. پاول در سخنان روز قبل خود، از محتمل بودن رکود در آینده اقتصاد جهانی گفت و توضیح داد که نمی توان انتظار فرود آرام در اقتصاد را داشت ولی کنترل تورم تا محدود ۲ درصد مهم ترین هدف بانک مرکزی است. با اذعان رییس بانک مرکزی آمریکا نسبت به رکود آینده اقتصاد و ادامه سیاست های انقباضی، طلای جهانی امروز تا محدوده ۱۸۲۶ دلار کاهش یافت و قیمت سکه امامی در محدوده ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قرار گرفت. مقاومت سکه در برابر کاهش باعث افزایش حباب سکه به بالای ۱۳ درصد شده است که از ابتدای سال سابقه نداشته است.