به گزارش اکوایران، دلار متشکل چند روزی است در نیمه کانال ۲۷ هزار تومان نوسان میکند و صعود دیروز آن به بالای کانال ۲۸ هزار تومانی ناموفق بوده است. گفته می‌شود از فردا ارائه نرخ توافقی ارز در بستر بازار متشکل انجام خواهد شد. 

این خبر را خبرگزاری فارس به نقل از کامران سلطانی زاده دبیر کل کانون صرافان منتشر کرده است. دبیر کل کانون صرافان توضیح داده است که چون صرافی ها نمی توانند ارز را نگهداری کنند فقط به اندازه تقاضای مشتریان خود ارز را از صادرکنندگان خریداری میکردند ولی برای آنکه حجم عرضه ارز توسط صادرکنندگان افزایش پیدا کند ارز صادرکنندگان توسط صرافی ها در بازار متشکل عرضه می شود تا مازاد ارز عرضه شده، در اختیار سایر صرافی ها قرار بگیرد. 

قیمت دلار در صرافی ملی امروز ۲۷۴۹۵ تومان برای فروش روی تابلوی صرافی ها درج شد.

در بازار آزاد اما دلار امروز کاهشی شد. پس از فروکش کردن تب تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در بازار ، قیمت ارز در بازار آزاد امروز کاهشی شد.

به دنبال کاهش قیمت دلار آزاد در معاملات امروز قیمت سکه امامی با دویست هزار تومان کاهش به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. حباب سکه امامی امروز نسب به روز قبل یک درصد کاهش یافت و در محدوده ۱۱ درصد قرار  گرفت.  ربع سکه هم در محدوده ۵ میلیون و پانصد هزار تومان معامله شد.

در معاملات امروز بورس کالا فاصله سکه رفاه با بازار آزاد بیشتر شد و به ۲۵۰ هزار تومان رسید معامله گران بازار بورس سکه امامی را گرانتر از بازار آزاد معامله میکنند. 

نکته جالبی که در معاملات سکه رفاه مورد توجه است افزایش خرید حقوقی ها و درصدی ها در خرداد ماه است دست برتر خرید درصدی ها با وجود نزولی بودن دلار در روزهای اخیر ادامه داشته است.