به گزارش اکوایران، سکه امامی که روز قبل محدوده نیمه کانال ۱۴ میلیون تومانی را از دست داد، امروز با ۱۱۰ هزار تومان افزایش در محدوده ۱۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه هم که قطعه کم نوسان بازار معاملاتی است، امروز با ۳۰ هزار تومان افزایش، ۵ میلیون ۸۰ هزار تومان معامله شد. علت افزایش قیمت سکه در بازار امروز به خاطر  بازگشت انتظارات افزایشی به بازار سکه بود. روز قبل وزارت خزانه داری آمریکا ۱۹ فرد و نهاد را به خاطر همکاری با سپاه برای فروش نفت تحریم کرد. اقدامی که خلاف جهت رفع موانع برای بازگشت متقابل به برجام بود.‌رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران نیز اعلام کرد که هیچ‌یک از تحریم های ترامپ را برنداشته اند و احتمال شکست برجام بیشتر از موفقیت آن است. افزایش بدبینی ها نسبت به حصول توافق، قیمت طلا و سکه را در روز جاری افزایش داد. حباب طلای آب شده امروز به بالای ۳۵ میلیون در هر کیلوگرم رسیده است. افزایش حباب طلای آب شده نشان دهنده افزایش تقاضا در این بازار است.

وضعیت بازار رسمی دلار

دلار متشکل پایان هفته را در کانال ۲۶ هزار تومان معامله شد. دلار متشکل دو روز متوالی محدوده قیمتی ۲۶ هزار تومانی را تست کرد ولی موفق به تثبیت در این محدوده نشد ولی در آخرین روز هفته در محدوده ۲۶۰۲۱ برای فروش روی تابلوی صرافی ثبت شد و در این محدوده به معاملات هفته پایان داد. 

خبر دیگری که امروز در بازار ارز مورد توجه قرارگرفت تحویل نفت توقیفی ایران توسط یونان به آمریکا بود. معامله گران اظهارات اخیر مقامات آمریکایی و اقدامات آنان را سیگنال حصول توافق نمی دانند و فکر می کنند سیگنالهای اخیر نشان دهنده افزایش تنش است و امیدها نسبت به حصول توافق کمتر شده است.