به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا امروز مسیر نزولی که از ابتدای هفته گذشته پیش گرفته بود را ادامه داد و به طرز معناداری افت کرد. قیمت دلار عصر امروز 740 تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود. قیمت دلار آمریکا امروز رقم‌هایی را به ثبت رساند که از 11 آبان ماه سابقه نداشت. به نظر می‌رسد اخباری مانند اظهارات مذاکره‌کننده ارشد ایران مبنی بر پیشرفت در زمینه حل برخی اختلافات باعث شد امیدواری‌ها به احیای برجام در بازار زنده شود یا حداقل فعالان بازار در فضای کنونی شانس اینکه تحریم‌ها شدت گیرند را بسیار پایین ارزیابی کنند.

photo_2022-01-09_16-44-58

حرکت خلاف جهت قیمت دلار متشکل

قیمت دلار متشکل بر خلاف قیمت دلار حرکت کرد و با رشد 251 تومانی روی 26 هزار و 70 تومان قرار گرفت. تغییرات قیمت انتهایی سنا نیز مثبت بود. قیمت دلار سنا در انتهای معاملات امروز 58 تومان از عصر روز گذشته بالاتر بود و 26 هزار و 144 تومان گزارش می‌شد. در دور قبلی مذاکرات و همراه با نوسانات صعودی قیمت، شکاف بین قیمت دلار متشکل و سنا با دلار آزاد بسیار بزرگ و به نوعی نگران‌کننده شده بود. در نتیجه این حرکت خلاف جهت به نوعی در جهت همگرایی و اصلاح در بازار اتفاق افتاد.

photo_2022-01-09_16-45-04

حباب قیمت سکه هنوز بزرگ است

بازار طلای جهانی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و قیمت سکه در معاملات امروز همراه با دلار به سمت پایین حرکت کرد. قیمت سکه عصر امروز 12 میلیون و 420 هزار تومان بود. قیمت سکه در مقاطعی از معاملات امروز تا 12 میلیون و 325 هزار تومان نیز افت کرده بود. حباب قیمتی سکه 5.8 درصد به دست می‌آمد که نسبت به مقادیر متعارف سال هنوز بزرگ بود.

به صورت کلی تغییرات قیمتی دلار در معاملات روزهای اخیر در حدی زیاد بود که نوعی ناهماهنگی در روند قیمتی سکه و سایر ارزها با دلار به وجود آمد. این ناهماهنگی در بزرگ شدن اندازه حباب قیمتی سکه و تشدید نوسانات قیمتی درهم امارات قابل مشاهده بود. بیشترین و کمترین قیمت درهم در معاملات امروز حدود 1.7 درصد اختلاف داشتند.

photo_2022-01-09_16-45-09

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در معاملات امروز به طور معناداری پایین آمد. سرعت تغییرات قیمت دلار زیاد بود و قیمت سکه هم جهت با دلار حرکت کرد. اما حباب آن هنوز بزرگ بود. قیمت دلار متشکل و سنا خلاف دلار آزاد حرکت کرد و دامنه نوسان قیمت درهم امارات شدید بود.