به گزارش اکوایران، دیروز دلار تهران نیز همزمان با کاهش هرات، به کانال 28 هزار تومان ورود کرد و تا نیمه بازار به 28 هزار و 400 تومان رسید و دوباره با افزایش نرخ هرات صعودی شد. نکته‌ای در اطلاع‌رسانی نرخ وجود مشاهده می شد که با رسیدن نرخ به کف‌های حمایتی، در کانال‌های دلاری تلگرام پست می‌شد که خریدار در کمین نشسته و با برگشت نرخ، تبلیغ سیگنال می شد. برخی می‌گفتند که این جو تلگرامی در بازگشت دلار بی اثر نبوده است. درهم امارات نیز مثل دلار یک افت و خیز داشت و در نهایت به 7880 تومان رسید که با این نرخ، دلار 28 هزار و 900 تومان برآورد می‌شود.

اما در بازار سکه، توقف نرخ در 12 میلیون و 800 هزار تومان موجب شده تا دوباره حباب سکه به بالای 4 درصد برگردد. به عقیده معامله‌گران، دلار از سقف تا کف 28 هزار و 500 تومان نزدیک به 8 درصد کاهش داشته، اما کاهش سکه از سقف تا کف حدود 3.5 درصد است، در نتیجه انتظارات سکه و دلار نسبت به مذاکرات همخوانی ندارد.

در سمت رسمی بازار نیز، دلار متشکل تقریبا با کاهش 200 تومانی همچنان در کانال 25 هزار تومان قرار دارد. این درحالیست که دلار نیما با افزایش جزیی دیروز پا به کانال 25 هزار تومان گذاشت.

خبری که دیروز در بازار ارز انعکاس داشت، درباره سفر معاون وزیر امور خارجه کره‌جنوبی بود که احتمال آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران را بالا برده بود. در کنار این خبر، درباره حضور عربستان در مذاکرات نیز بین معامله گران صحبت‌هایی می‌شد که حضور عربستان می‌تواند مذاکرات را سخت تر کند. 

پیش بینی معامله گران دلار

دسته خوشبین معامله‌گران همچنان اعتقاد داشتند که توافق انجام می‌شود و دلار بیشتر از این‌ها کاهش می یابد. این دسته به دو نکته اشاره داشتند، اولی درمورد صحبت‌های جن ساکی سخنگوی کاخ سفید، بعد از سخنرانی رییسی بوده، که گفته: سخنان رییسی درمورد شخص ترامپ است و مخاطب خاص دارد، دولت آمریکا درمورد ترور ترامپ و پمپئو نظری ندارد.

 به عقیده خوشبین‌های بازار، این خیلی مهم است که تیم بایدن از ترامپ حمایت نکردند، چرا که می‌خواهند سطح تنش را پایین بیاورند. نکته دوم برمیگردد به کاهش نرخ هرات، که آن‌ها می‌گفتند ظاهرا بازارساز از هرات دلار تزریق کرده، پس نظر خود بازارساز نیز مثبت است. اما دسته دیگری عقیده داشتند که دلار هرات بیش از حد ریخته و احتیاج به یک اصلاح دارد، پس دامنه نوسان جدید دلار 28 هزار تومان خواهد بود. در مقابل این دو گروه، بدبین‌ها قرار داشتند که نسبت به توافق در آینده نزدیک خوشبین نبودند.

نکته روز چهارشنبه بازار، حجم معامله نقدی در بازار است. معامله‌گران می‌گفتند که در زمان‌های کاهش و ریزش، حجم فروش نقدی بالا بوده است. اما این‌بار با ریزش دلار فروشنده زیادی در بازار نیست، علاوه بر این خریداری نیز وجود ندارد که این نشان می‌دهد که بازار کم عمق و همه چیز مبهم است.