به گزارش اکوایران- در این هفته مذاکرات احیای برجام بعد از تعطیلات سال نو میلادی در روز دوشنبه از سرگرفته شد. فضای کلی مذاکرات نسبتا مثبت بود و قیمت دلار، تحت تاثیر این فضا افت کرد. در دور قبلی مذاکرات قیمت دلار رفتاری نوسانی داشت و حجم تقاضای سوداگرانه در بازار زیاد بود، اما تاثیر کلی این دور از مذاکرات تا اینجای کار بر قیمت دلار نزولی بود. متوسط قیمت دلار سنا که در هفته گذشته روی 27 هزار و 541 تومان قرار داشت در این هفته به کانال 26 هزار تومان وارد شد و با افت 2.2 درصدی روی 26 هزار و 944 تومان قرار گرفت. قیمت دلار متشکل هم که در هفته گذشته روی 27 هزار و 172 تومان قرار داشت در هفته اخیر به 26 هزار و 815 تومان رسید.

a

بر خلاف قیمت دلار، قیمت یورو در بازار متشکل و سنا مسیر صعودی را دنبال کرد. قیمت یورو سنا در هفته گذشته روی 30 هزار و 707 تومان قرار داشت و در هفته اخیر به 30 هزار و 825 تومان رسید. قیمت یورو متشکل نیز از 30 هزار و 358 تومان به 30 هزار و 562 تومان افزایش یافت.

b

عرضه دلار متشکل در هفته اخیر گزارش نشد

شبکه اطلاع‌رسانی بازار متشکل به صورت منظم و روزانه حجم مبادلات دلار و یورو متشکل را اعلام می‌کرد، اما از روز پنج‌شنبه هفته گذشته حجم مبادلات دلار و یورو در گزارش روزانه بازار متشکل نیامده بود. این تغییر در حالی که مذاکرات احیای برجام جریان داشت و کنترل نوسان قیمت دلار برای بانک مرکزی و دولت اهمیت زیادی پیدا کرده بود، جای توجه داشت.