دژ محکم ۱۳ میلیون تومانی،‌ در روز سه شنبه شکسته شد تا سرعت افت سکه بیشتر شود. فلز گران بهای داخلی پس از اینکه مرز ۱۳ میلیونی را از دست داد، به سرعت تا محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افت کرد. با این حال، با رسیدن سکه به حمایت دوم(محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان)، خریدها در بازار بیشتر شد، به طوریکه در ساعات انتهایی شب گذشته فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۲ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان پیش روی کرد.

Untitled-173

به گفته فعالان، سکه در ابتدای روز سه شنبه با شوک ادامه افت دلار و از دست رفتن حمایت ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومانی مواجه شد. در آن سو در شروع بازارهای جهانی خبری از افزایش معنادار اونس طلا نبود. به این ترتیب،‌بخشی از حباب سکه با شدت گرفتن قدرت کاهشی ها شکسته شد و سکه به راحتی مرز ۱۳ میلیون تومانی را از دست داد.

در ادامه روز از یک سو دلار توانست مرز ۲۹ هزار تومانی را حفظ کند و از سوی دیگر اونس طلا توانست بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری پیش روی سنگینی را صورت دهد. این موضوعات موجب شد که فاز فروش در بازار سکه محدودتر شود. با توجه به این نکات می توان گفت که ادامه افت سکه در روز جاری به رفتار دلار در مرز ۲۹ هزار تومانی بستگی خواهد داشت.

برخی از سکه بازان باور دارند که رفتن مقامات کره ای به وین می تواند زمینه ساز تقویت انتظارات مثبت در بازار ارز  و افت بیشتر قیمت دلار شود. وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرده است که معاون اول این وزارتخانه طی هفته جاری عازم وین خواهد شد تا درباره موضوع آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی با نمایندگان ایران و طرف‌های غربی به مذاکره بپردازد.‌‌ این خبر در صورتی که فشارکاهشی ها در بازار ارز را افزایش دهد می تواند زمینه ساز افت بیشتری در بازار سکه را نیز فراهم کند.

2-01