سکه امامی توانسته است خود را بالای مرز ۱۳ میلیون تومانی تثبیت کند. در روزهای انتهایی هفته به لطف افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی، سکه در بازار داخلی توانست حتی به بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برود. در ساعات انتهایی روز جمعه، سکه در بازار داخلی در محدوده ۱۳ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان معامله می شد. از این محدوده قیمتی نمی توان نتیجه افزایشی خاصی گرفت، با این حال،‌ کار برای کاهشی های بازار نیز دشوار خواهد بود. سکه تا زمانی که زیر محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی است،‌شانس خاصی برای ورود خریداران بیشتر به بازار نخواهد داشت. در مقابل، ماندن بالای مرز ۱۳ میلیون تومانی تمایل فروش در بازار را پایین نگه می دارد.

Untitled-107

پیش روی طلا در کانال هزار و ۸۰۰

طلای جهانی در آخرین روز کاری بازارهای جهانی توانست در کانال هزار و ۸۰۰ دلار پیش روی بیشتری کند و بالای محدوده هزار و ۸۲۰ دلار تبیت شود. تثبیت بالای این محدوده انتظارات افزایشی در بازار سکه را بالا برده است. با این حال، برخی از سکه بازان به دلیل خوش بینی نسبت به مذاکرات هسته ای تمایل زیادی برای بالا بردن خریدهای خود ندارند و به نظر می رسد که واکنشی نسبت به افزایش بهای اونس طلا نداشته باشند .

نماینده روسی نیز اخیرا نسبت به آینده مذاکرات هسته ای اظهار خوشبینی کرده است. اولیانوف عنوان کرده است که من از صمیم قلب آرزو می کنم همه شرکت کنندگان در گفتگوهای وین و همه حامیان توافق هسته ای در سراسر جهان شاهد بازیابی کامل برجام در اوایل سال آینده باشند.  لغو تحریم ها، کاهش تنش در منطقه و تقویت عدم اشاعه هسته ای را به همراه خواهد داشت. این اظهارات نیز می تواند تا حدی خریداران سکه را عقب ببرد.

1-01