به گزارش اکوایران- تغییرات متوسط هفتگی قیمت دلار متشکل و سنا نسبت به هفته گذشته محدود بود. قیمت دلار متشکل که در هفته گذشته روی 27 هزار و 149 تومان قرار داشت، در هفته اخیر به 27 هزار و 172 تومان رسید. قیمت دلار سنا هم که در هفته گذشته روی 27 هزار و 401 تومان بود، در هفته اخیر 27 هزار و 451 تومان گزارش می‌شد.

a

قیمت یورو در خلاف جهت دلار حرکت کرد

در مورد یورو نیز تغییرات قیمتی محدود بود، اما قیمت یورو بر خلاف دلار کاهش یافت. قیمت یورو متشکل از 30 هزار و 395 تومان به 30 هزار و 358 تومان رسید و قیمت سنا که در هفته گذشته روی 30 هزار و 718 تومان قرار داشت در این هفته به 30 هزار و 707 تومان کاهش یافت.

b

تغییر محسوسی در عرضه دلار مشاهده نشد

در شبکه‌ اطلاع‌رسانی بازار متشکل حجم معاملات روز پنج‌شنبه، تا حوالی ساعت 15 عصر آن روز، قرار داده نشده بود. در نتیجه برای محاسبه حجم مبادلات هفتگی، حجم مبادلات پنج‌شنبه این هفته را برابر حجم مبادلات پنج‌شنبه هفته گذشته قرار دادیم. با این حساب می‌توان گفت عرضه دلار که در هفته گذشته روی 45 میلیون و 472 هزار قرار داشت، در این هفته به 47 میلیون و 486 هزار رسید. عرضه دلار حدود 4 درصد بالا رفت و می‌توان گفت تغییر ناگهانی نسبت به هفته گذشته نداشت. در بازار یورو متشکل نیز حجم عرضه از 3 میلیون و 637 هزار در هفته گذشته به 4 میلیون و 729 هزار در هفته اخیر رسید که نشان‌دهنده رشد حدود 30 درصدی است.

c

به طور کلی می‌توان گفت در هفته اخیر دور هشتم مذاکرات احیای برجام در جریان بود، اما سیگنال‌هایی که تا اینجای کار از روند مذاکرات بیرون آمد نشان داد که امید به احیای برجام هنوز از دست نرفته است، قیمت دلار تحت تاثیر همین امر توانست تعادل نسبی خود را حفظ کند و بانک مرکزی نیز مجبور نشد عرضه را به صورت ناگهانی برای کنترل نوسات قیمتی تغییر دهد.

d