سکه امامی در هفته های اخیر بارها توانسته است که در دو محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان یا ۱۳ میلیون تومان مورد حمایت بازیگران بزرگ بازار قرار بگیرد.

روز شنبه نیز از این قاعده مستثنی نبود و علی رغم افت معنادار دلار، فلز گران بهای داخلی توانست که خط ۱۳ میلیون تومانی را حفظ کند. دلار دیروز به پایین مرز ۳۰ هزار تومانی لغزید و به همین دلیل انتظار می رفت که سکه افت قابل توجهی را تجربه کند. ولی برخلاف انتظار، فلز گران بهای داخلی تنها با افت جزیی مواجه شد.

Untitled-45

برخی از تحلیل گران باور دارند که سکه بازان نسبت به برگشت قیمتی دلار امیدوار هستند. در هفته های گذشته نیز بعضا ارزش ذاتی سکه به زیر ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رفت ولی در بازار معامله گران حاضر نشدند که فلز گران بهای داخلی را زیر محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان به فروش برسانند.

در شرایط کنونی،‌ارزش ذاتی سکه نزدیک به محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی قرار دارد و به همین دلیل، دور از ذهن است که فلز گران بهای داخلی به راحتی محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد، چرا که در ماه های اخیر حباب سکه به طور معمول بالای ۲ درصد بوده است. با توجه به اینکه ارزش ذاتی سکه ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، با فرض حباب دو درصدی،‌قیمت بازار می تواند بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار بگیرد.

سکه در صورتی وارد فاز نزولی جدی تر خواهد شد که دلار زیر محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت شود.

1-01