به گزارش اکوایران، قیمت دلار در شروع معاملات امروز به صورت محدود از روز گذشته بالاتر بود. قیمت دلار متشکل کار خود را با افت 13 تومانی نسبت به متوسط روز گذشته شروع کرد و روی 27 هزار و 105 تومان قرار گرفت. قیمت دلار سنا نیز در شروع معاملات امروز از عصر روز گذشته 52 تومان بالاتر بود و 27 هزار و 376 تومان گزارش می‌شد.

آمریکا گزینه‌های جایگزین را بررسی می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنان بازگشت به برجام را بهترین گزینه برای این کشور می‌داند، اما در عین حال می‌گوید آمریکا نمی‌تواند وضعیتی را بپذیرد که ایران در مذاکرات تاخیر و از سوی دیگر برنامه هسته‌ای خود را تسریع کند. اظهارات سخنگوی کاخ سفید نیز به نوعی مکمل حرف‌های ند پرایس بود. بر اساس اظهارات جن ساکی آمریکا در حال آماده‌سازی گزینه‌های دیگر است، تا در صورت شکست مذاکرات وین آن‌ها را عملی کند.

قیمت سکه افزایش یافت

قیمت طلای جهانی در نیمه دوم معاملات روز گذشته عملکرد ضعیفی داشت و در نهایت روی 1791 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت 11 و 19 دقیقه صبح امروز 1792 دلار گزارش می‌شد و تغییر محسوسی نسبت به عصر روز گذشته نداشت، با این وجود قیمت سکه امامی به رشد قیمت دلار واکنش نشان داد و در شروع معاملات امروز تغییراتی مثبت را به ثبت رساند. قیمت سکه امامی صبح امروز با رشد 80 هزار تومانی روی 13 میلیون و 175 هزار تومان قرار گرفت. اندازه حباب قیمتی سکه در این مقطع حدود 3.34 درصد به دست می‌آمد که نسبت به روز گذشته قدری رشد کرده بود. می‌توان گفت فضای کلی بازار سکه و دلار در شروع معاملات امروز افزایشی بود.

قیمت دلار متشکل در طول پاییز 3.2 درصد رشد کرد

قیمت دلار متشکل آخرین روز تابستان را با قیمت 26 هزار و 270 تومان آغاز کرد. قیمت ابتدای روز دلار متشکل در شروع معاملات امروز 3.2 درصد از این رقم بالاتر بود. قیمت سنا نیز در همین حدود رشد داشت (قیمت سنا در شروع معاملات 30 شهریور 26 هزار و 532 تومان گزارش می‌شد.). با توجه به نرخ بالای تورم در اقتصاد ایران رشد قیمت دلار متشکل در طول سه ماه اخیر خیلی هم بالا نبود، این رشد نشان‌دهنده تورم حدود 13 درصدی در طول سال است.

قیمت دلار متشکل در شروع معاملات 30 خرداد 23 هزار و 388 تومان بود و قیمت ابتدایی متشکل، امروز از این رقم حدود 16 درصد بالاتر بود. این رقم معامل رشد 35 درصدی قیمت در طول سال است که باز با توجه به نرخ بالای تورم در ایران، حتی بدون در نظر گرفتن تاثیر منفی مذاکرات نیز قابل درک است.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز قدری رشد کرد و قیمت سکه را نیز همراه خود بالا کشید. رشد قیمت دلار در دو هفته گذشته قابل توجه بود، اما مقایسه این قیمت‌ها با نرخ انتهای تابستان و بهار و در نظر گرفتن نرخ تورم نشان می‌دهد، رشد قیمت‌ها خیلی هم عجیب نبود.

بازار ارز  دلار مهاجر افغانستانی