به گزارش اکوایران، قیمت دلار در شروع معاملات امروز قدری بالا رفته، اما تغییرات آن محدود بود، قیمت دلار متشکل نیز کار خود را با تغییرات جزئی مثبت نسبت به متوسط روز گذشته شروع کرد و در ابتدای کار روی 27 هزار و 119 تومان قرار گرفت. پیش‌بینی کاهش دامنه نوسان قیمت تا شروع دور بعدی مذاکرات، صبح امروز نیز در بازار دلار تایید می‌شد. رئیس جمهور بر لزوم نظارت و کنترل بر بازار ارز تاکید می‌کند و بازار منتظر است تا ببیند آیا وعده رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر راه‌اندازی یک سامانه برای تامین ارز مورد نیاز مردم برآورده می‌شود یا خیر.

اخبار برجامی که توجه فعالان بازار را جلب کردند کدامند؟

در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران جلب توجه می‌کند. بر این اساس کمالوندی گفت که با توجه به اجرای پیش‌شرط‌های ایران، دوربین‌های آژانس در مجتمع کرج ظرف روزهای آینده نصب خواهد شد. وزارت امور خارجه ایران نیز می‌گوید در صورت ارائه پیشنهادهای جدی کشورهای غربی در اولین فرصت در وین می‌توان به توفق رسید. از سمت دیگر خطیب‌زاده معتقد است، آمریکا هیچ پیشنهاد یا متن جدی به 4+1 ارائه نکرده است. فضای خبری حاکم بر بازار ارز نشان‌دهنده نوعی بلاتکلیفی در مورد مذاکرات بود و قیمت‌ها به اخبار واکنش جدی نشان نمی‌دادند.

دلار بازار ارز

شکاف قیمتی در بازار دلار باقی ماند

در طول دور هفتم مذاکرات احیای برجام شکاف بین قیمت دلار متشکل و قیمت اعلام‌شده توسط فعالان بازار به طور معناداری بزرگ شده بود و مقادیری بالای 12 درصد را نیز به ثبت رساند. از ابتدای این هفته و با اتمام دور هفتم مذاکرات، قدری از شدت نوسان قیمت دلار کاسته شد، اما اندازه این شکاف همچنان بزرگ است. اندازه این شکاف روز گذشته در حوالی 10.5 درصد قرار داشت.

Capture

حباب قیمتی سکه زیر 2 درصد قرار دارد

امروز اولین روز هفته برای طلای جهانی بود، قیمت طلا روز پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته عملکرد خوبی داشت و در پایان معاملات روز جمعه روی 1799 دلار قرار داشت. قیمت طلا در ساعت 11 و 10 دقیقه صبح امروز 1799 دلار گزارش می‌شد و تغییر محسوسی نسبت به نرخ انتهای روز جمعه نداشت. قیمت دلار نیز در شروع کار به صورت محدود رشد کرده بود، اما قیمت سکه امامی در شروع معاملات امروز قدری پایین آمد و زیر مرز 13 میلیون تومان قرار گرفت. قیمت ابتدای روز سکه 12 میلیون و 995 هزار تومان گزارش می‌شد و اندازه حباب قیمتی آن 2.24 درصد به دست می‌آمد که نسبتا کوچک بود. قیمت سکه در ادامه به صورت جزئی رشد کرد و بالای 13 میلیون تومان قرار گرفت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار قدری رشد کرد، اما شدت نوسان آن کم بود. شکاف بین قیمت دلار متشکل و قیمت اعلام شده توسط فعالان بازار هنوز بزرگ بود. قیمت سکه با وجود رشد قیمت دلار، تغییراتی منفی را به ثبت رساند و حباب قیمتی آن کوچک شد.