بهای اونس طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری رفت تا انتظارات افزایشی در بازار فلز گران بهای داخلی تقویت شود. بررسی ها نشان می دهد که با اونس طلای هزار و ۸۰۰  دلار و قرار گرفتن اسکناس آمریکایی در کانال ۳۰ هزار تومانی، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی می تواند تا بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نفوذ کند. این در حالی است که ارزش ذاتی سکه در روز چهارشنبه در حدود ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. رشد ارزش ذاتی سکه زمینه ساز بالا رفتن انتظارات افزایشی معامله گران بازار شده است. با این حال، بعید است که سکه تنها به امید اونس طلا بخواهد حرکت در جاده صعودی را کلید بزند.

Untitled-48

حرکت نزولی طلا، احتیاط سکه بازان

در آخرین ساعات کاری بازارهای جهانی، فلز زرد بیشتر در مسیر نزولی حرکت کرد و از نزدیکی محدوده هزار و ۸۲۰ دلار به مرز هزار و ۸۰۰ دلاری رسید. در واقع درست است که اونس طلا نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت را تجربه کرد و انتظارات صعودی بازیگران بازار را بالا برد، ولی افت انتهای وقت جمعه نیز تا حدی احتیاط بازیگران بازار داخلی را بالا می برد.

صحبت های تحلیل گران فنی نشان می دهد در صورتی که دلار در روز شنبه بالای محدوده مقاومتی ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت شود، سکه امامی به راحتی بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تثبیت خواهد شد و حتی زمینه حرکت فلز گران بهای داخلی به سوی محدوده ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را فراهم خواهد آورد.  در صورت افت دلار به زیر مرز ۳۰ هزار تومانی، سکه به سوی ابتدای مرز ۱۳ میلیون تومانی حرکت خواهد کرد.

2-01