به گزارش اقتصادنیوز ، طلا  دربازارهای جهانی پیش از سخنرانی رئیس فدرال رزرو تحت فشار قرار داشت. پیش‌بینی می‌شد که فدرال‌رزرو روند تیپرینگ را افزایش دهد، اما این پیش‌بینی دست‌کم برای چند روز اخیر تحقق نیافت.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو پس از نشست سیاست پولی این نهاد اعلام کرد:  نرخ بهره را در محدوده صفر بدون تغییر باقی خواهد گذاشت. با این حال، تا کید کرد: این نهاد با اذعان به فشارهای تورمی فزاینده، به تعدیل سیاست پولی خود ادامه می دهد.

جرم پاول همچنین تصریح کرد: میانگین برآوردها برای نرخ رشد تولید ناخالص سال جاری در 5.5 درصد است. فعالیت های اقتصادی در سال جاری با قدرت در مسیر بهبود هستند. تورم بیشتر وطولانی‌تر از انتظارات بود، یکی از مهم‌ترین عومال آن تداوم بحران کرونا در جهان بوده است»

رئیس فدرال رزرو ادامه داد:« پیش‌بینی‌ می‌شود تورم در سال بعد نیز بالای نرخ 2 درصد باشد. سویه اومیکرون نیز می‌تواند خطری برای چشم انداز اقتصادی ارزیابی شود. با این وجود سال آینده شرایط بهتر در بازار نیروی کار،به وجود خواهد آمد.»

او همچنین گفت که فدرال‌رزرو زمانی نرخ بهره را بالا می‌برد که تولید اشتغال به نقطه پیش‌بینی شده برسد؛ ما در حال پیشروی سریع به سمت اشتغال کامل هستیم. همچنین انتظار افزایش نرخ بهره قبل از اتمام تیپرینگ را نباید داشت. ما خرید اوراق قرضه را متوقف خواهیم کرد، زیرا اقتصاد به این سیاست حمایتی دیگر نیازی ندارد. هدف ما این است که تا اواسط ماه مارس تیپرینگ را به پایان برسانیم.

پس از بیانیه FOMC، طلا در تحویل فوریه(بهمن) به پایین ترین حد دو ماه اخیر خود رسید،  نقره مارس(اسفند) نیز به پایین ترین حد در 17 ماه گذشته رسید. هر اونس طلا در ماه فوریه با 7 دلار و 70 سنت کاهش به 1764 دلار و 50 سنت رسید. اما در حال حاضر با قیمت هزار و ۷۷۷ دلار معامله می شود.