به گزارش اکوایران، نرخ دلار دیروز دو نیمه متفاوت را تجربه کرد. در نیمه اول یعنی تا ظهر سه شنبه بر مدار کاهش بود و تا 29 هزار و 200 تومان افت کرد اما در نیمه دوم بازی برگشت و بعد ازظهر دوباره عدد مهم 30 را پس گرفت. نرخ دلار همچنان تحت تاثیر خبرهای برجامی است و از ظهر روز گذشته کانال‌های دلاری تلگرام پر شد از خبرهای برجامی. بیشترین اخبار تاثیرگذار در نرخ دیروز، خبری بود از تسنیم با این تیتر: گروکشی تحریمی اروپایی‌ها در مذاکرات. در این خبر تسنیم گفته هیات‌های اروپایی‌ در وین با عدم انعطاف لازم در زمینه مباحث تحریمی، روند گفت‌وگوها را کند کرده و با گروکشی در زمینه تحریم‌ها به دنبال دریافت امتیازات هسته‌ای فرابرجامی از طرف ایرانی هستند. از طرف دیگر هیئت‌های اروپایی هشدار می‌دهند چشم‌انداز بازگرداندن توافق با  ایران از بین می‌رود. 

البته باید به این موضوع دقت کنیم که این دور از مذاکرات تا انتهای این هفته ادامه دارد و باید منتظر خبرهای جدیدتر باشیم و بعد از این دور، مذاکرات  جدید به بعد از تعطیلات سال نو میلادی موکول می‌شود.

نکته معامله گران فنی دلار

معامله‌گران فنی به دو نکته اشاره می‌کنند: مورد اول درمورد نرخ نقدی دلار غیررسمی است که به عقیده آن‌ها با رسیدن نرخ به سطح حمایتی 29 هزار و 200 تومان، در این ناحیه فشار تقاضا بیشتر و نرخ افزایشی شد. نکته دوم درمورد هیجان است. این معامله‌گران با نگاه به درهم و سکه می‌گویند که باتوجه به اینکه این دو بازار بیشتر نظاره‌گر بودند پس نباید رفتار هیجانی داشت.