تنها یک روز کافی بود تا جهت انتظارات در بازار دلار تغییر کند. اسکناس آمریکایی که در سه روز ابتدایی هفته با سرعت زیادی در مسیر نزولی قرار گرفته بود، روز سه شنبه  کانال قبلی را پس گرفت و در مقاطعی حتی پا به بالای مقاومت 30 هزار و 200 تومانی گذاشت. دلیل چنین اتفاقی از سوی معامله گران خبر منفی بود که از سوی سایت تسنیم درباره مذاکرات منتشر شده بود.

از نگاه تحلیل گران فنی در صورتی که دلار بتواند خود را بالای محدوده مقاومتی 30 هزار و 200 تومانی تثبیت کند، بار دیگر به سوی دو مقاومت 30 هزار و 800 تومان و 31 هزار تومانی گام خواهد برداشت. عدم تثبیت بالای مقاومت 30 هزار و 200 تومان احتمال برگشت دلار به زیر مرز 30 هزار تومان را جدی خواهد کرد. معامله گران دلار روز سه شنبه مانع شدند که محدوده حمایتی 29 هزار و 200 تومانی مورد آزمون قرار بگیرد و خیلی زود با قدرت نمایی از محدوده 29 هزار و 400 تومانی سوار موج افزایشی شد.

1-01

صحبت های فعالان بیانگر آن است که خوشبینی معامله گران نسبت به مذاکرات هسته ای کاهش پیدا کرد و این موضوع زمینه ساز چرخش انتظارات دلاری ها شد. دیشب نیز معامله گران تا اندازه زیادی صحبت های مدیر کل آژانس بین المللی اتمی را مورد توجه قرار دادند. گروسی به صورت تلویحی عدم رضایت خود از سطح بازرسی های کنونی آژانس را بیان کرد. اگر صحبت های مقام های سیاسی زمینه ساز تغییر جهت انتظاری بازار شده باشد، می توان انتظار داشت که در ابتدای روز جاری نیز صعودی ها دست بالاتر را در معاملات داشته باشند. افزایش ارزش دلار در کشورهای همسایه نیز تا حدی می تواند نشان دهنده انتظارات صعودی بازارها باشد. با این حال، امید بازیگران کاهشی این است که در همان ابتدای روز عرضه ارز به اندازه ای زیاد باشد که اجازه شکسته شدن مقاومت 30 هزار و 200 تومانی را به افزایشی های بازار ندهد.