سکه امامی با دو سیگنال متفاوت، معاملات روز شنبه را آغاز می کند. از یک سو در بازارهای جهانی، وضعیت اونس طلا چندان مناسب نیست و این فلز گران بها به سوی مرز هزار و ۷۰۰ دلاری در هفته گذشته حرکت کرده است، اما در سوی دیگر، اخبار غیررسمی حاکی از آن بود که میزان فعالیت معامله گران پشت خطی دلار بالا رفت و به دنبال آن، اسکناس آمریکایی به بالای مرز ۳۰ هزار تومانی رفت. 

افت بهای اونس طلا به قیمت سکه برای کاهش بیشتر فشار وارد می کند، حال آنکه افزایش قیمت دلار می تواند زمینه ساز ورود خریداران بیشتر به بازار فلز گران بهای داخلی شود. بیشتر تحلیل گران تصور می کنند که بازار سکه در روز جاری به رفتار قیمت دلار و مرز ۳۰ هزار تومانی این ارز توجه خواهد کرد و رفتار نزولی طلای جهانی اثر معناداری بر روی قیمت سکه نخواهد داشت. 

در این شرایط برخی تحلیل گران عنوان می کنند که ماندن دلار بالای مرز ۳۰ هزار تومانی می تواند موجب شود که سکه در بازار داخلی به بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برود. مرز ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه بازان اهمیت زیادی دارد و در صورت تثبیت بالای آن، خریداران بیشتری می توانند وارد بازار فلزگران بهای داخلی شوند. گفته می شود که دیشب در بازار معاملات خرد نیز معامله گران تمایل نداشتند که زیر محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اقدام به فروش سکه کنند. 

photo_2022-09-03_08-58-07