به گزارش اکوایران، رفتار متفاوت دلار رسمی در این روزها به دوصورت متفاوت دیده میشود؛ گروه اول کسانی هستند که تصور می کنند  بازار ساز به دنبال نوسان است و در حال حاضر دلار را گران میفروشد تا بعد از توافق یکباره نرخ ها را پایین بکشد و از بازار جمع کند، همچنین با مشخص نبودن محدوده قیمتی در بازار متشکل، ریسک عدم اطمینان به شرایط در بازار تشدید می‌شود و حجم معاملات بازار  کاهش می یابد به همین دلیل این روزها بازار متشکل در نوسان و رو به بالا معامله میشود.

دسته دوم تصور دیگری دارند، آن ها حرکت رو به بالای بازار رسمی را در جهت  رسیدن به محدوده قیمتی دلار آزاد می دانند، این گروه چنین استدلال می کنند که چون چند نرخی بودن دلار فسادزا است و بارها توسط دولت و مجلس مورد انتقاد قرار گرفته است ، حرکت رو به بالای دلار متشکل در راستای تک نرخی کردن ارز است و با توافق و احیای برجام احتمالا بازارساز از آرامش به وجود آمده در بازار برای تک نرخی کردن ارز استفاده کند، پیش از این در دولت قبلی شایعه تک نرخی کردن قیمت ارز باعث کاهش قیمت دلار در بازار آزاد شده بود.

در معاملات بازار آزاد امروز، دلار تهران با ۲۰۰ تومان افزایش در محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد و دلار سلیمانیه روی مرز ۳۰ هزار تومان ایستاد. قیمت درهم و دلار هرات در معاملات امروز تفاوت چندانی را نسبت به روز قبل ثبت نکردند.

در بازار سکه  قیمت ها استوپ کرده اند، قیمت سکه امامی امروز در محدوده ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان برای فروش قرار گرفت و ربع سکه در همان پنج میلیون تومان باقی ماند. 

حجم معاملات در بازار سکه ولی بسیار کاهش یافته است که از روی تابلوی سکه رفاه در بورس کالا کاملا مشخص است. 

 سکه رفاه در معاملات امروز در محدوده ۱۳ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان معامله شد ولی حجم معاملات سکه رفاه در مقایسه با میانگین حجم ماهانه به کمتر از یک سوم رسید، که نشان می دهد انتظارات افزایشی در بازار سکه فعلا وجود ندارد.