به گزارش اکوایران، بازار ارز تهران سومین روز هفته را نزولی آغاز کرد . قیمت دلار در بازار امروز دوشنبه 7 شهریور ماه نسبت به روز قبل تقریبا 150 تومان افت کرد و با 29 هزار و 480 تومان به فروش رسید .

در ادامه معاملات نقدی سرعت کاهشی دلار نصف شد  و اسکناس‌آمریکایی بر روی 29 هزار و 550 تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به عصر دیروز 80 تومان کاهش را نشان می دهد . 

حرکت قیمت دلار در بازارهای همسایه امروز خلاف جهت همدیگر بود . قیمت دلار هرات در ابتدای معاملات نقدی امروز تقریبا 200 تومان پایین آمد و با 29 هزار و 350 تومان مبادله شد اما در ادامه معاملات نرخ دلار در بازار یاد شده با 29 هزار و 500 تومان معامله شد که نسب به عصر دیروز رنج بود. 

در این میان قیمت دلار در بازار سلیمانیه کانال شکنی کرد و با 30 هزار تومان معامله شد. قیمت مذکور در مقایسه با روز قبل تقریبا 120 تومان رشد را نشان می دهد .  

نرخ حواله درهم نیز امروز نسبت به روز قبل ثابت بود. قیمت درهم امروز در محدوده 8 هزار و 160 تومان مبادله شد . نرخ برابری درهم به دلار امروز 29هزارو 971 تومان بود.


همچنین بخوانید؛

دیدبان بازارها 


درجا زدن نرخ دلار غیر‌رسمی

 به عقیده بسیاری از فعالان ارزی، ثبات نسبی نرخ ارز در روز‌های اخیر بازار و درجا زدن نرخ دلار غیر‌رسمی ناشی از تقابل دو نیروی متضاد در انتظارات معامله‌گران است.

طبق مشاهدات به‌عمل‌آمده از فضای بازار در هفته‌های اخیر، پس از انتشار سیگنال‌های امیدوار‌کننده از پاسخ طرفین قرارداد به پیش‌نویس اروپایی، بخش عمده‌ای از معامله‌گران بازار تهران اقدام به تخلیه دارایی‌های ارزی خود به ریال کردند. 

سیگنال برجامی به بازار ارز 

امروز در میان معامله‌گران بازار ارز تهران جزئیات جدید از پیش نویس احیای برجام  برجسته شد. جاناتان لیز در هاآرتص چاپ اسرائیل نوشت: «پیش‌نویس توافق هسته‌ای ایران یک فرآیند اجرایی چند مرحله‌ای را تعیین می‌کند. این پیش نویس 165 روز را به عنوان چارچوب زمانی قبل از لازم الاجرا شدن توافق هسته ‎ای مشخص کرده است. آزادی زندانیان آمریکایی در ایران قبل از امضای توافقنامه در ازای کاهش تحریم ‎ها انجام می ‎شود. توافق هسته ‎ای تا پس از 4 دور اعتمادسازی بین واشنگتن و تهران اجرایی نخواهد شد.»

 رویترز  هم به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد  ایران تهدید کرده توافق هسته‌ای را تا زمان بسته شدن پرونده تحقیقات آژانس درباره سایت‌های مشکوک اتمی، اجرایی نمی‌کند.

سیگنال رئیسی به بازار دلار 

 البته امروز همزمان با هفته دولت، نشست خبری  رئیسی با رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد. ابراهیم رئیسی در نشست امروز گفت : بدون حل و فصل مسائل پادمانی، توافق معنا ندارد.  رئیس جمهور گفت: هیچ فایده‌ای برای دیدار با «بایدن» نه برای ایران و نه برای ملت ایران وجود ندارد.

رئیسی همچنین گفت: تأکید ما در مذاکرات به آنها رفع تحریم‌هاست. ما در مذاکرات به رفع تحریم‌ها به صورت پایدار و راستی آزمایی اطمینان بخش تاکید کردیم.

رئیس جمهور با تاکید براینکه مسأله بلوکه کردن ظالمانه و غیرقانونی پول‌های ایران در کشورهای دیگر را به رسمیت نشناختیم، گفت: برای آزادی سازی پول‌های ایران با کشورهای مختلف مذاکره کردیم و برخی از پول‌های بلوکه شده را توانستیم آزاد کنیم اما دسترسی به برخی از این پول‌ها با اقدامات غیرقانونی آمریکا با محدودیت همراه است.

رئیسی

ریزش قیمت طلا در بازار 

قیمت اونس طلا امروز در مقایسه با دیروز 16 دلار پایین آمد. قیمت طلا در بازار جهانی امروز 1723 دلار بود . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار ظهر امروز  به مسیر کاهشی روز گذشه ادامه و بار دیگر در سراشیبی قرار گرفت. قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش  با 7هزار و 100 تومان کاهش با 1 میلیون و261 هزار و 700 تومان مبادله شد . 

مرز حساس در بازار سکه

قیمت سکه در ابتدای معاملات امروز مرز حساس 13 میلیون و 800 هزار تومان را از دست داد و بر روی 13 میلیون و 700 هزار تومان قرار گفت اما در نیمه روز دوباره به 13 میلیون و 800 هزار تومان رسید . این قیمت در مقایسه با دیروز بیش از 60 هزار تومان کاهش را نشان می دهد . 

برخی از فعالان بازار سکه معتقدند که فلز گران بهای داخلی در موقعیت حساسی قرار گرفته است.به باور آنها در صورتی که قیمت سکه محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد این امر ممکن است موجب افزایش فروش ها در بازار شود و به تبع آن سکه تا نیمه کانال ۱۳ میلیون تومان کاهش پیدا کند.

اما اگر قیمت سکه در مرز ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت شود احتمال رسیدن آن به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت.

ارزش ذاتی سکه امروز یک کانال عقب نشینی کرد و به کانال 11 میلیون تومان برگشت .ارزش ذاتی فلز گران بهای  مذکور امروز 11 میلیون و 986 هزار تومان بود و حباب سکه 15 درصد بود .