به گزارش اکوایران، طلا در روز جمعه و پس از نشست جکسون بیش از یک درصد طی یک روز افت قیمت داشت تا دومین هفته نزولی متوالی فلز زرد رقم بخورد. این اتفاق پس از این افتاد که جرومی پاول رییس فدرال رزرو در این نشست بر ادامه سیاست انقباضی در ادامه سال تاکید کرد. تحلیل گران اکنون بر این باورند که طلا در ادامه به دلیل سیاست های فدرال رزرو بر فشار نزولی بیشتری مواجه خواهد شد.

البته پاول آنقدری که کارشناسان اقتصادی انتظار داشتند انقباضی صحبت نکرد اما با این وجود تاکید کرد به دلیل اینکه هنوز هم تورم بزرگ‌ترین تهدید برای اقتصاد آمریکا به حساب می آید نرخ بهره باید افزایش پیدا کند. وی همچنین در صحبت های خود در جمع بانکداران بانک های مرکزی و کارشناسان اقتصادی تاکید کرد که نرخ های بهره می تواند برای مدت طولانی تری بالا بماند تا اطمینان حاصل شود که نرخ تورم آمریکا به سطح هدف 2 درصدی بازگردد.

به همین دلیل نیز تحلیل گران در حال حاضر نسبت به قیمت طلا خوشبینی ندارند. البته هستند تحلیل گرانی که بر این باورند که کاهش سرعت افزایش قیمت ها در آمریکا می تواند در میان مدت سبب معتدل شدن سیاست های پولی فدرال رزرو شود و این موضوع می تواند به طلا کمک کند.

نتایج نظرسنجی سایت کیتکو نشان می دهد از میان 16 تحلیل گر شرکت کننده در این نظرسنجی 38 درصد باور دارند که طلا هفته آینده صعودی خواهد بود، در حالی که دقیقا 38 درصد نیز بر نزولی بودن قیمت طلا رای داده اند.

این در حالی است که معامله گران خرد خوشبینتر هستند و 53 درصد از آنان گفته اند که قیمت طلا هفته آینده مجددا به روند صعودی بازخواهد گشت در حالی که فقط 27 درصد طلا را نزولی پیش بینی کرده اند.